Vått – og grønt

Idag ble det en tur rundt Mælakollen i Siljan.

Etter å ha måttet vente en god stund i kø både ved Gjerpen og i Siljan pga først sprengningsarbeid og så asfaltlegging, fikk jeg parkert ved ferista og startet opp bakkene – i solskinn. Jeg har vært der et par ganger før, men tror jeg da bare har gått rett opp til toppen og så rett ned igjen. Idag valgte jeg å gå runda. 

Løypa startet opp ganske tørr og fin, men så ble det vått – veldig vått.

Men det var ei veldig fin runde – og jeg møtte ingen på min vei.

På vei ned fra toppen er det veldig fin utsikt ut mot Siljanbygda. Det var forresten også fine utsiktspunkter på den andre sida på vei opp. 
Rundløypa anbefales! Og den er bare på ca 5 km. Jeg brukte vel 1,5 time totalt, tror jeg.

Jeg har jo vært en del på tur i det siste – og hvis blåbærutkommet blir like stort som blåbærrisa skulle tilsi, blir det et skikkelig bra blåbærår!

Forøvrig er jeg veldig spent på om callsenteret til Porsgrunn fungerer etter planen i morgen….. Det hadde vært utrolig kult hvis det gjorde… Og hvis det ikke fungerer, er jeg sikker på at vi får høre om det.
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg