Vi er heldige som ikke er nedstengt – enda

I går fikk vi til og med vært på teater – på forestillingen «Arbeiderpartiet – the musical» som går på Teater Ibsen på Klosterøya i Skien. Forestillingen var veldig artig og hadde mange gode poeng. Stykket tok for seg AP`s «storhetstid» og Gerhardsson opp mot dagens situasjon med lave tall på på meningsmålinger – og frustrerte tillitsvalgte. Det var ikke alt som fenget meg like mye, men jeg kjente meg godt igjen etter mine 25 år som mer eller mindre aktiv i AP.  
 

Smittevernmessig var jeg imponert over Teater Ibsen: De tok i mot oss da vi kom, fikk navn, og fulgte oss til et eget bord i foajeen som vi beholdt også i pausa. Da vi skulle inn og ut av salen, gikk vi inn i puljer. I salen satt alle på annethvert sete. Genialt! Det eneste minuset var at det ikke var mulig å få et glass rødvin – som jeg hadde lyst på siden jeg slapp å kjøre. Men den nasjonale spiseplikten gjør alkoholservering vanskelig. – Men det føltes altså veldig bra å kunne oppleve en teaterforestilling igjen!

Og så er jeg veldig glad for at treningssenteret fortsatt er åpent. Der stikker jeg innom når jeg kan, og selv om det er vår og lettere å være ute, gruer jeg meg til den dagen det blir stengt igjen. For det skjer vel snart her også?

I går deltok jeg på Teamsmøte i Kontrollutvalget i Porsgrunn og deretter fikk jeg gått meg en tur. Jeg holder meg på tørre gangveier og trygge turstier for tida og valgte å gå hjemmefra og oppover mot Flåtten. Jeg tenkte jeg skulle gå ned Flåttenbakken til Herøya og så hjemover på gangveien langs Gunnekleivfjorden. Men da jeg kom midt i Flåttenbakken så jeg en vei inn til høyre, i retning nord, jeg ikke hadde sett før. Det var til og med en slags «lysløype». Jeg prøvde den – og endte opp helt øverst i Rådyrveien i Porsgrunn. Derfra tok jeg avstikkere jeg ikke hadde gått før – bla ut på pynten over veien ved Gunnekleiv.

Utsikt fra pynten ved Gunnekleiv i retning Frierfjorden og Stathelle.

På stien i skogen gikk jeg omtrent rett på en pose med hundedritt som var hengt opp i et tre. Jeg skjønner altså ikke hva folk tenker på/med når de gjør det?

Forstå det den som kan…

Ellers har jeg vært på jobb i dag og skal også på jobb i morra. Jeg hadde jo egentlig avtalt å jobbe 50% fram til påske – og hadde da bare noen få dager igjen, men i dag ble jeg spurt om å ta en måned til. Det svarte jeg lett «ja» til. Jeg får jo ikke reist noen plass enda likevel – og kan like gjerne gjøre litt nytte for meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg