Den fine sola

Vi har hatt et par dager nå – med litt sol. Da føler jeg meg heldig som kan gå ut og kjenne både på den – og oppleve lyset når det er dag.

Nydelig ved ælva – fra øst mot vest i Porsgrunn.

Bildene jeg legger inn i dag er fra disse soldagene.

Solnedgangen – sett fra terrassen vår – torsdag ettermiddag, 9.november.

Denne uka – og forrige – har vært litt hektisk med barnebarnpass. Vi er jo liksom gamle, og da har jeg hørt at det ikke skal så mye til før det oppleves som «mye».

Bestefar rakk til og med å lese litt i Erling og Bernt på morningen før vi kjørte til barnehage og skole.

Men det å få være sammen med barnebarna er et privilegium og en glede, og selv om jeg blir litt sliten innimellom, går det fort over.

Sola skinner sine siste stråler på Kjerkehaugen i Porsgrunn torsdag ettermiddag.

Dessuten drar vi snart av gårde igjen, og da kjennes det godt å ha vært sammen med dem i den tida vi har vært hjemme.

Fra øst mot vest og Moldhaugen.

Men i kveld skal vi på Nordstoga og Brattland-konsert i Ælvespeilet, og det blir stas.

De elektriske utleiebåtene til «Canalboats of Telemark» ligger stort sett i ro nå. Kulturhuset Ælvespeilet i bakgrunnen.

Fine Porsgrunn, min by!

Bildet er tatt på Porsgrunnsbrua i retning Frierfjorden og industrien.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg