En helg i feiringens tegn

Lørdag var det navnefest for den sist nyankomne i familien. Dette var en stor dag for familie og venner – som stilte mannsterke opp til feiring av den lille, skjønne gutten vår. Han er den roligste, blideste og mest fornøyde lille gutten du kan tenke deg.

Her det tanta som er så heldig å få holde nevøen sin

Fredag var det rigging i lokalet vi skulle være i, så da kom hovedpersonen selv til farmor og farfar en tur. Han er blitt nesten 3,5 måneder nå og er blitt en stor gutt. Det hadde skjedd mye på den måneden jeg hadde vært borte!
Den eldste mormorungen, som var kommet på besøk, bygget diverse duplofigurer til fetteren sin. Og er det noe han kan, så er det å bygge duplo- og legofigurer!

Fetteren syns duplofiguren var fin

Den eldste mormorungen har jo faktisk begynt på skolen mens vi har vært borte, så da er det ikke så lett med overnatting og kos midt i uka, sånn som vi har hatt det før.

Så da handler det om å finne ledig tid til å være sammen med han noen timer. Det kommer jo snart en tid som ikke besteforeldrene er de kuleste å være sammen med, så vi får smi mens jernet er varmt. Og foreløpig er det ikke noe problem.

Jeg hadde fortalt han om «Comic Zoo», en nisjebutikk med pokemon og superhelter, spill og annet – som jeg bare hadde gått forbi like i nærheten av her vi bor. Butikken har bare åpent noen timer i uka og på enkelte dager. Men fredag ettermiddag hadde de altså åpent, så det det var flaks for oss – for der likte han seg. Han er  veldig opptatt av pokemon.

På søndag var det ingen ting på programmet – for mormorungene skulle i bursdag, og den lille 3-måndtingen var på vei til sin første, lange ferietur – med fly. Spennende tider!

Så da ble det en tur på hytta for oss. Det var en nydelig formiddag med nesten sommerfølelse – før det skyet litt til og ble ganske kaldt. Syns jeg. Men jeg fikk vannet, ryddet opp, klippet og fjernet litt tørt rundt omkring i bed og krukker.

Det ble ganske bra etter litt stell og arbeid. Særlig denne rhododendroen var veldig fin – og det ble også flere av de andre krukkene.

Da ettermiddagen kom, var jeg litt i manko på trening, så da tok jeg meg en tur opp til Årdalsåsen. Det er ganske bratt stigning opp dit, så jeg fikk svettet litt. Det begynte å bli mørkt, men det var fint på toppen.

Årdalsåsen i Porsgrunn

Og siden jeg både hadde trent OG var aleine hjemme (Mannen ble igjen på hytta, for vi skal ha el-tilsyn tidlig i dag, mandag), kunne jeg med god samvittighet bestille meg en pokebowl fra «nabo`n»: Lucky Sushi.

Pokebowl med.bla laks

Alt i alt altså: En fin helg i familiens- og feiringens tegn.

3 kommentarer
    1. Så hyggelig med familiefeiring! Navnefest er fint. Det hadde vi for avleggeren her også, for 23 år siden. Haha! Og den utsikten fra hytta må jo være magisk i all slags vær!

      1. Takk for hyggelig kommentar! Ja, navnefest er toppen. Liker personlig det bedre enn dåp, må jeg innrømme. Og ja, utsikten fra hytta er bare nydelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg