En superbra pinse på Bamblekysten

Så ble det hjemmepinse – heldigvis. Vi hadde en ny (men ganske så gammel) båt å prøve ut, en superværmelding i sikte – og mormorungene og foreldrene på vei. Når jeg sier «hjemmepinse» betyr det selvsagt «hjemmeinorgepinse» – på hytta i Bamble.

Ivarsand, 5.juni

På hytta er det alltids noe å pusle med – og det var gøy å se at grønnkålen allerede var klar til bruk.

Nydelig grønnkål

Båten tok vi en tur med i dag – til Valle. Den funket. Det er en gammel Draco 2000, 78-modell.

Fornøyd skipper i Valle

I følge skipperen skal vi prøve ut den båten i sommer for å se om den duger for oss (og meg). Jeg er nemlig ikke helt fornøyd med koggen – som vi fortsatt har. Jeg vil ha litt større radius på turene våre / uten å måtte bruke hele dagen. Også er jeg litt godt vant fra tidligere;)

Ellers går dagene til morgenturer i nydelig natur.

Blomsterfloraen rundt her er bare magisk nå. Regnværet som har kommet de siste ukene har gjort underverker.

St.Hansblomster og nyperoser
Vill Iris 

Så nå er det bare å nyte sol, litt varme, lyse kvelder og korte netter. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg