Gleden av å dyrke sjøl

Det er gøy med blomster, bær, frukt og grønnsaker – og etter at jeg sluttet å jobbe , har jeg fått litt tid til å holde på med ting jeg har lyst til å holde på med – og en av de tinga er altså dyrking av diverse vekster.

Grønnkål

Siden vi ikke alltid holder oss i ro på samme sted, er det om å gjøre å ikke plante så mye at andre blir belemret med arbeid de kanskje ikke har like mye sans for som meg. Derfor driver jeg kun «i det små» – og det er nå blitt på hytta. Hjemme blir det hovedsaklig blomster, og der er vi jo så heldige at vi har fått funksjonell ferievanning på plass. Ser det ut til…

Og heldigvis har de andre i hyttekollektivet latt meg få holde på..

Sommerkål

I år er jeg mest fornøyd med grønnkålen og sommerkålen, som ser ut til å komme så bra. Grønnkålen har vi allerede brukt som tilbehør til flere middager. 
 

Jordbæra kommer fint

Jordbæra er jeg også fornøyd med i år. Jeg har både luka rundt plantene og kjøpt nett, så i år ser det ut til å bli noen bær. – Endelig!

Sukkererter – klare for bruk

Så har jeg planta noen sukkerertplanter som kommer kjempebra. Det har jeg faktisk ikke gjort før, så det er også ny opplevelse – og gøy.

Tomat

Tomatplanta er også frodig og fin, men agurk ga jeg opp.

Gressløken til venstre, sitronmelisse og estragon til høyre

Jeg har også noen urter, hvorav to av dem definitivt er blitt flerårig. Det gjelder gressløken og sitronmelissen. De kommer år etter år. Så har jeg satt en estragon, men den er jeg mer usikker på. Tror jeg klipper den helt ned og ser hva som skjer. Den er blitt så stor og begynner å likne en dill på toppen;)

Ringblomster 

Også er jeg fornøyd med ringblomstene, som jeg sådde fra en frøpose for 4-5 år siden. Når ringblomstene er avblomstret, stikker jeg bare frøene ned i jorda – og så kommer det nye blomster – hvert år.

Sykla til Trosby-super’n idag og måtte bare stoppe for å ta bilde av disse prestekragene. Sommer!

Forøvrig kom det ny SMS fra SAS igjen i dag – om ny endring. Dette er tredje endring på denne reisa, og nå har de lagt inn mellomlanding via Kastrup på vei hjem. Det vil vi ikke ha! Det kompliserer veldig mht karantene – ikke karantene.

Så jeg får bruke litt tid på telefonen til SAS i ettermiddag også…. Så får vi se….

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg