Hvem har tatt en bit?

Jeg har ikke greie på sopp i det hele tatt, men det aner meg at den soppen jeg tok bilde av i går er en giftig rød fluesopp. Fordelen med å ikke ha peiling på sopp, er at jeg aldri står i fare for å bli forgifta. Jeg tør nemlig ikke plukke en eneste en.

Men har jeg lyst til å lære om sopp? Jada. -Kanskje når jeg får bedre tid? (Den var morsom, tenker jeg.)

I går var dagen med «tusen ærend« på blokka – og jeg rakk alt. Jeg får fortsatt en god følelse når jeg får gjort mye på en dag:

  • Satte brøddeig
  • Fikk tak i hevekurv på Clas Ohlson (har leita en stund)
  • Var på Polet
  • Gikk tur rundt Hvitsteintjern
  • Plukka et fullt glass med blåbær
  • Vanna på kirkegården i Brevik
  • Rakk rådhuset i Bamble akkurat før det stengte
  • Henta mormorungene i barnehagen på Rugtvedt
Datter hadde ordna ferdig middag som mormor bare kunne varme
  • Hadde en god samtale med Sønnen da han kom innom på kvelden hjemme. Han drar nemlig til Supetar i morgen:)

Da jeg gikk over brua i går på vei til Clas O, oppdaget jeg en seilbåt som var fortøyd med et langt tau i brygga ved Elvekafeen og festet  i Porsgrunnsbrua. Smart? Ikke særlig, spør du meg. Den stengte passasjen for eventuell båter som hadde tenkt seg ut eller inn til brygga.

Båten sperret inn- og utfart

Men teksten på banneret? Hva mente de egentlig? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstod budskapet – bare at jeg kjente at jeg likte dårlig antydningen om valgfusk («Fuske urner»). Forsøk på å så konspirasjonsteori? Ikke vet jeg. «Stem blankt»? Hmmmm…
Båten og banneret forsvant i går kveld i hvert fall.

Hmmm…

Så var det disse posene, da. Er det mulig, spør nå jeg. Etter at mange har tatt det opp i løpet av de siste par årene, er det heldigvis blitt mindre av disse hundebærsjeposene som hadde en tendens til å henge i trær ganske så mange steder langs turløypene. 
I år er posene tydeligvis fått ny farge! Det gjør dem svært synlige i hvert fall….

Grønt er ikke alltid skjønt

Sommeren ser ut til å fortsette, så i dag går nok turen ut på hytta igjen. Så heldig jeg er som har fri!

Men fint hjemme også!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg