Ikke det verste stedet å være

På denne siste dagen i 2023 er det helt fint å være her på Brac – og i Supetar. Selv om det ikke er sommertemperaturer, er været sååå mye varmere og bedre enn hjemme akkurat nå.

Plantene på terrassen klarer seg bra

Vi kom hit seint fredag kveld/natt og skal være fram til torsdag. Egentlig hadde jeg lyst til å bli litt lengre, men med bilen parkert på Torp og flybilletter det er vanskelig å endre på, er det vel bare å dra som planlagt.

Utsikten fra leiligheten er fortsatt upåklagelig

Men imens nytes dagene. Det skal bli både sol og regn mens vi er her – og temperaturen ligger på 14-15 grader på dagtid.

Nydelig lys i havna lørdag kveld

Joggeturene her er alltid fine, og selv om jeg startet med jakke både i går og i dag, måtte jakka raskt av.

Her er 7 km nyttårsløp unnagjort

Det er grønt og fint  – og fortsatt noen blomster som blomstrer. Sitrontrærne høstes sist, ser det ut til, men det er både sitroner og appelsiner å se rundt forbi.

Appelsintre

Jeg hadde bestemt meg for å prøve badevannet!  Det gjorde jeg etter joggeturen i går.
Og temperaturen målte jeg til 18,5 grader! Ikke verst, spør du meg.

Ganske så aleine på bystranda i går, lørdag

Forøvrig har de laget julemarked i den lille byen vår. Det starter hver kveld – i hele desember og fram til 7.januar. Da åpnes boder hvor de selger varm toddy og vin – og mat. Kl 21 er det levende musikk. Vi var der i går – og koste oss med kroatisk musikk.

De har laget en fin, intim scene

I kveld skal vi på nyttårsfest på Hotel Osam. Arrangementet er fullbooket, så det blir gøy! Vi har vært der på nyttårsaften en gang før – trolig i 2015, som var året vi overtok leiligheten (i desember).
Og så blir det vel en tur innom julemarkedet på vei hjem, kjenner jeg oss rett;)

Fra kyststien i dag, nyttårsaften.

Så du skal ikke se bort fra at det kan komme en ny blogg i morgen;)

Disse skarvene er på samme sted – hvert år og hele året.

Men i hvert fall: Takk til alle som har giddet å lese bloggen i 2023. Godt nytt år!

De spanske margerittene blomstrer alltid
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg