Litt for mange folk

I går lånte vi båten til søster og tok oss en tur til Kragerø. Det er alltid stas å komme til sommerbyen – som må besøkes minst en gang i ferien hvert år. 
Men i år, altså! Så mye folk og båter! Vi strevde med å få lagt båten til kai – og det var kø overalt hvor du skulle inn. Det var også oppfordring om munnbind overalt (og det visste ikke jeg), så etter et par tre butikkbesøk uten munnbind, følte jeg meg så «klein» at jeg bare måtte få tak i en pakke med munnbind, jeg også. Men sikkert lurt – med alle disse folka så tett på.

Kragerø – indre havn

Jeg tror dette må ha vært vårt korteste Kragerø-besøk ever, for vi kunne ikke komme oss fort nok av gårde – og ut på Skåtøy hvor vi skulle besøke noen venner som har et nydelig sted der ute.

På vei opp fra båthavna finner vi denne karen .

Vi avtalte å møtes på Skåtøy kafe og galleri, der det alltid er stas å komme. Der var det også selvsagt mye folk, men vi fikk både lagt båten ved brygga – og satt oss ned ved et hyggelig bord (som se klokelig nok hadde forhåndsbestilt). Vi spiste fiskesuppe alle fire – som det var verdt å vente litt på.

To gode venner – og Mannen, da.

Så viste de oss det nye Galleriet bak fasaden, som tidligere innehaver av Skåtøy kafe og galleri hadde åpnet like oppi bakken. Der var det virkelig idyllisk! 
 

«Bak fasaden»
Nydelige »installasjoner» over alt vi så
Jeg husker dessverre ikke navnet på kunstneren som hadde utstillingen
Nydelige glasskuler i treet

Alt i alt en helt herlig dag – med litt barnebarnfri og avslapning. 
 

Ellers syns jeg det er trist å lese om alle dem som ikke møter opp til avtalt vaksinetime eller ikke ringer nå når alle over 18 år i Porsgrunn kan ringe og bestille seg vaksinetime. 
Ungdommen har fått en del hets i det siste – og mye urettferdig kritikk, syns nå jeg – men nå lager de ris til egen bak, hvis det er mange som ikke får vaksinert seg – fordi de prioriterer ferie? Det er i beste fall veldig uklokt.

Ut på bringebærtur

Til frokost i idag gikk jeg tom for rørte bær, så jeg måtte ut å plukke. Nå er det bringebærene som er modne, og de er det ganske gøy å plukke, for glasset blir fullt så fort.

Villbringebær 

Og så er det veldig gøy at begge mormorungene også er blitt veldig glad i – og flinke til – å plukke bør. Datter og ungene tok seg en bærtur i ettermiddag – og fikk plukket ganske mange, de også.

På bringebærjakt 
  • Og ferietilværelsen og sommeraktivitetene fortsetter enda mange dager til.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg