Nå kan våren bare komme

‏Jeg har klargjort bed og krukker for våren. Litt gjorde jeg for et par uker siden, og resten gjorde jeg innimellom regnbygene nå i påska.

Her er to pallekarmer fylt opp med jord, gjødsel og godt med sand – klare for å plante grønnkål.

Som jeg skreiv om forrige gang har jeg brukt en del skjellsand i bed og krukker, i håp om å drenere jorda bedre. I tillegg har jeg fylt opp med jord og med kugjødselkompost. I slutten av april skal det plantes både blomster og grønnsaker.

Alt er klart for planting av poteter her!

I tillegg har jeg som nevnt kjøpt noen dyre settepoteter i år. De skulle stå i dagslys i 10-12 dager (det kommer nok til å kli litt lengre, men…), og de satte jeg også klart innenfor et vindu på hytta i dag.

Så får vi se.

I dag var det frem i lyset med settepotetene – søndag 31.mars

Jeg har også et par fine rhododendroer på hytta. Den siste kjøpte jeg i fjor, og den ser heldigvis ut til å ha klart seg fint gjennom vinteren.

Og gressløken er alt i gang.

Denne gressløkplanta er sikkert 25 år!

Så nå kan våren bare komme på Bamblekysten!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg