Ny favorittfrokost

Denne har vært min favoritt siden i sommer, da jeg «åpnet» mitt første granateple i Kroatia.

Her er bilder jeg tok av granateplene jeg plukket i Kroatia i september

Via bloggen fikk jeg tips til hvordan jeg skulle åpne og ta i bruk eplet – og ikke minst hva de nydelige, dekorative frøene kunne brukes til.

Jeg bruker en spiss kniv og skjærer ned i eplet fra toppen

I Kroatia hang det nemlig store granatepler på et tre hos en nabo som «aldri» er der (og dessuten hang eplene over på vår tomt;).

Dette er kjøpt på Kiwi

Et av tipsene jeg fikk var å bruke granateplefrø sammen med youghurt naturell. Siden jeg bruker mye av det siste, måtte jeg prøve den mixen. Det var kjempegodt! Det holder å bruke 1/3 eller 1/2 eple (hvis det er lite) til en porsjon.

Dette er en 1/4 bit

Jeg fortsatte med denne frokosten etter jeg kom hjem – og jeg har fått tak i granatepler og youghurt på Anfi, da jeg var der.
Jeg pleier å kjøpe eplene på Kiwi hvor de har kostet ca 20-30 kr pr kilo. Jeg sjekket pris i Asia-mat-butikker, og der var de faktisk dyrere.

Her har jeg renset en passelig haug

Så hvis du liker youghurt naturell, prøv en slik mix. For meg er det blitt min «før-trenings-frokost» – og er helt perfekt, spør du meg.

Nydelig!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg