Oppdager stadig nye perler

Som mange nå vet har jeg god tid til å gå turer i nærområdet – og nærområdet mitt den siste måneden har vært Ivarsand-Prisgrunn. Selv om jeg ofte velger tilnærma lik runde, har jeg også gått stier og veier jeg aldri før har gått. Så også denne uka.

Jeg har visst at det har vært en strand her, mot Åbyfjorden, men har liksom aldri tatt av fra Elvikveien og gått ned dit. Men det gjorde jeg altså i går – og så fint! Sanda som lå både på stranda og ut i vannet, var som på Anfi, der sanda er hentet fra Sahara. – Så idyllisk og nydelig – og ingen mennesker. I hvert fall ikke da jeg var der.

Nydelig hvit sand

Stranda er nok litt vanskelig tilgjengelig, da det kun går bomvei hit, samt at det ikke var noen plass å legge til med båt. Da måtte man i så fall ro – og dra båten opp på stranda.

Uansett er det gøy å finne slike perler – litt bortgjemt – men likevel så nær.

Klar for fire uker på hytta 

I går hentet jeg mormorungene i barnehagen og tok dem med ut på hytta. Foreldrene fikk da tid til å pakke og handle seg ferdig. Eldstemann proklamerte i barnehagen før han dro, at nå skulle han være fire uker på hytta.
 

Toåringen går gjerne fram og tilbake til stranda

Det er gode dager her ute – i solskinn og varmt vær. Måtte det vare.

Akkurat nå er vi 10 på hytta + Billy

I går fikk vi forresten vært på konserten med Emil i Ælvespeilet. Konserten var akkurat så bra som vi håpet på – selv med våre høye forventninger. Heia Emil!

Ellers prøver jeg å finne ut hvilke krav som settes til mellomlanding på Kastrup før Kroatia. Alt var greit før SAS la inn en mellomlanding der på vei ned. Jeg tror vi slipper PCR- test før vi drar, når vi bare skal være i transit-hallen en times tid – men er ikke 100% sikker. Jeg får fortsette å leite etter riktig svar på det.
 

Fra dagens tur langs Elvikveien ved gamle Hyvik gård

Men da SAS kom med enda en ny schedule med hjemreise dagen før opprinnelig plan OG mellomlanding på Kastrup vei hjem også, ringte jeg dem og ba dem finne en direkteflight til oss, Nå når Kroatia ser ut til å bli grønn, tar jeg ikke sjansen på å mellomlande på vei hjem og kanskje måtte i karantene pga det.

Krysser fingrene nå – for at det ikke skal bli flere endringer før vi drar om en ukes tid.

Og i mens koser vi oss glugg her.

 

 I går kom det forresten en helt nydelig fullmåne opp bak Mejulen litt etter midnatt.
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg