Så ble det min tur til å bestille time – jippi!

Som del av min daglige rutine har jeg selvsagt også i dag sjekket Porsgrunn kommunes sine vaksinestatus-sider. De var ikke oppdatert etter 4.juni – og derfor fortsatt ikke noe nytt om min aldersgruppe (som jeg vet er neste nå). 
Men da jeg i ettermiddag leste PD, så jeg at vaksinesjefen i Porsgrunn var blitt intervjuet om status – og der kunne jeg lese at mest sannsynlig ville de åpne for at 1958-årgangen kunne ringe å bestille seg time allerede fra onsdag! Og da måtte jeg jo sjekke Porsgrunn sin nettside en gang til. Og der stod det gitt: Vi som er født i 1958 kan ringe fra onsdag morgen kl 0830 – og at det var timer nok til alle! Gjett om jeg ble glad – og gjett om jeg skal henge på telefonen fra kl 0830 i morgen tidlig!
 

Ellers har jeg nok en gang hatt en innholdsrik dag – aleine på hytta. Mannen dro grytidlig på jobb borti Stokke. Han om det.

Jeg startet dagen med Teams-møte i Kontrollutvalget. Det gikk relativt raskt unna – og kl 11 var vi ferdige. Nå er det faktisk sommerferie for utvalget – helt fram til 7.september. 
Som dagens trim ble jeg enig med meg selv om at jeg hadde lyst til å sykle en tur til Valle – 10 km hver vei. Kanskje restauranten var åpen, så jeg kunne ta litt lunsj? Men neida, både restauranten og gave- og klesbutikken var stengt. Kun åpent i helgene foreløpig. Jeg syns jo at de kunne holde åpent for oss pensjonister i det minste? 
Så jeg syklet tilbake til hytta og tok lunsjen her i stedet. Det gjorde ikke noe det. Dessuten var det en veldig bra sykkeltur – med passe stigning, sletter og utforbakker begge veier. 

Neste sykkeltur har jeg plan om skal gå til Sjøterrassen. Kanskje det er åpent der?
 

Fikk også klippet dette graset – som er litt vanskelig pga alle fiolene.

Bake har jeg også gjort. Satte brøddeig i går kveld og stekte i ettermiddag. Har ikke smakt på det enda (og har fortsatt litt igjen av det jeg bakte sist) – men det ser i hvert fall vellykket ut. Denne gang lot jeg det stå to timer i romtemperatur i hevekurven før jeg satte det i kjøleskapet.

Sist, men ikke minst, har jeg jobbet meg videre på «prosjekt bli kvitt uønsket vegetasjon» rundt hytta. Idag gikk det mest i å dra opp og klippe ned osp og nypetorn. Jeg hater de stikkene jeg får overalt! Men jeg vil ha det vekk – og er livredd for at de små som er her,  skal dette oppi en tornebusk. 
Det er utrolig tilfredsstillende de gangene jeg får med meg de lange røttene. Da virkelig koser jeg meg. Men noen ganger drar jeg så hardt at jeg er redd jeg skal rase bakover. Hittil har det gått fint, men det er litt ulendt og bratt enkelte av de stedene jeg holder på.

Lurer forøvrig på om det blir en liten feiring i kveld? Vi har jo tross alt ventet et halvt år på å kunne bestille oss vaksinetime?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg