Sommeren som aldri tok slutt

En ny, fantastisk helg nærmer seg slutten. Etter å ha sett «Lena-showet» på Kafe K fredag kveld, der vi var enige om at dette må ha vært det beste showet hennes ever, fikk vi overlevert mormorungene lørdag morgen. Datter skulle løpe Grep-løpet, og på kvelden skulle hun og en gjeng fra jobben ut å spise.

Finingen med mormors hatt 

Skulle vi dra på hytta? Eller skulle vi bli hjemme? Heldigvis bestemte vi oss for å dra på hytta – og for en helg det ble! 
 

Hjemme ble det litt krangel om den ene barnestolen – og lillesøstera er ikke den som gir seg.

Lørdagen dro vi på Ivarsand og ble der i flere timer. Det er fortsatt en del folk som finner veien til den nydelige stranda, men stadig færre, naturlig nok, når vi nærmer oss september. Stranda og «fjellet» er et supert sted for unger.
 

Jeg har for n`te gang kjøpt nytt badetermometer, for jeg syns det er litt gøy å måle tempen der jeg er. Det viste 19 grader både i går og i dag. Slett ikke verst! Vi badet alle sammen. Men jeg vet det skal bare et par kalde dager til, så vil det raskt synke.

Kveldssol på Iris

Kvelden ble jo bare lekker, så Mannen og jeg satt ute til seint. Mormorungene er veldig lette å legge og sover godt hele natta, så det går fint for oss å sitte litt oppe. I går var det faktisk så varmt at det ikke fristet å tenne bålpanna en gang!

På formiddagen kom Datter utover. Hun var kjempefornøyd både med løpet sitt på 13 km – og resten av kvelden. Hun hadde fått bruke leiligheten vår, sånn at hun slapp å ta dyr taxi hjem. Det er en av fordelene med å bo i byen.

Bestefar arrangerte krabbeløp på lørdag, da krabbene skulle slippes ut fra bøtta.

Så da ble det vaktskifte sånn tidlig ettermiddag, så vi kunne rydde litt og komme oss hjemover. Mannen skulle tross alt på kamp, viste det seg, så da hastet det litt. Jeg var ikke fullt så happy med å reise hjem i det hele tatt – men jeg kan jo bare reise ut igjen?

Fortsatt er det fint å ha fri.

 

Fortsatt store muligheter for jordbær

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg