Stille før stormen

Jeg har nå vært på Brac i mer enn tre uker og været har vært helt upåklagelig. Det vil si sol og varme og godt badevann – hver dag.

Det har ligget mørke skuer over fastlandet i hele dag.

Men på lørdag er det endelig meldt regn – mye regn! Hvis værmeldinga stemmer, skal det komme ca 50 mm. Det skal også blåse en del.

Mørke skyer over fjellene

Så det er bare å forberede seg: Dvs ta inn puter fra terrassen og sette stoler og blomsterpotter litt  trygt.

Putene er tatt inn…

Det er litt sånn her vi har leiligheten – øverst i bygget i 4.etasje og litt oppi «lia», så kan det blåse mye og ofte. I sommersesongen er det helt topp med litt avkjølende bris (og sommeren må sies og fortsatt være til stede med 24 grader gjennom natten og 30 på dagen i dag, 23.sept).

Dette syns jeg er en smart greie – men det spørs om noen henter noe av dette nå…

Men tidlig vår og om vinteren som er des-mars, kan det være skikkelig surt.

I havna er det ganske rolig i ettermiddag

Men altså i morgen kommer en god del etterlengta regn – og det skal bli bra, tenker jeg.

Det er fortsatt mye folk på strendene
Badeliv – og mange som bader leeenge

Ellers er jeg fortsatt veldig spent på hva utfallet av forhandlingene etter valget i Porsgrunn kommer til å bli. Jeg syns det er mye rart som skjer – hvis jeg skal tro på spekulasjonene i media. Men time will show – og til uka er jeg hjemme;)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg