Det går seg nok til

Da jeg begynte å skrive denne bloggen i starten av januar i år, hadde jeg akkurat slutta å jobbe – første gang. Så begynte jeg som kjent å jobbe en periode igjen – og slutta for andre gang 1.mai. Etter det har det stort sett vært ferietid.

Porselen brygge

I perioden som har vært har det derfor ikke vært så stort fokus på jobb der jeg har vært – men mer på planer for ferien, hva man har gjort i ferien osv. Men nå starter alle opp igjen, og da er jo jobb tema overalt man er: I butikken, hos frisøren, hos hudpleier`n osv. 
 

Bygget «vårt« og det gamle porselensbygget

Det er mange som vet hvem jeg er og hva jeg har jobbet med – og i sin høflige smalltalk med kundene spør de selvsagt om det er hektisk nå rett før/etter skolestart, om hvordan det er stante opp igjen, om ferien har vært bra Osv Det gjelder jo også selvsagt folk jeg møter på gata.

En nydelig morgen på terrassen – onsdag 19.august

Fortsatt vet jeg ikke helt hva jeg skal svare når de spørsmålene kommer opp. Første gang tror jeg at jeg bare bekreftet at «ja, nå er det mye å gjøre» og «ja, det er hektiske dager». Jeg fikk meg liksom ikke til å si at «jeg har slutta å jobbe, jeg». 
 

Bakt surdeigsknekkebrød i dag

Men i det siste har jeg bare måtte øve meg på å si det: «Jeg har gått av med tidligpensjon, jeg – så jeg jobber ikke lenger». Jeg må liksom ta sats hver gang, for å få det overstått. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg føler det sånn, men det har vært litt vrient – men det går seg nok til.

Fant litt blåbær på hytta i går

Jeg har jo tross alt kalt bloggen for «frifrajobbrestenavlivet«, der jeg kunne øve meg litt, og der jeg tenkte jeg kunne skrive litt om hvordan det kom til å bli – samt ha en arena der jeg kunne «mene noe». 
 

  • Så får vi se hvordan det går.
To litt slitne mormirunger fikk besøk av mormor i går ettermiddag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg