Er det lov å si at dette er «feil» påskevær

I år hadde vi bestemt oss for å være hjemme i påska. Det er faktisk så lenge siden forrige gang at jeg ikke husker når det var.

Ivarsand tirsdag 26.mars

Pga skoleferien og litt lettere også for en skoleleder å ta seg fri, har liksom påsken alltid vært en tid som ga anledning til å reise bort. Men nå når vi kan reise når vi vil, satset vi på en hjemmepåske i år.

Snøen lavet ned – og la seg – tirsdag  morgen

Men fytti for et vær og for en værmelding! Og heller ikke lysning i sikte…

Stranda lå snødekt – men er det litt lysere der ute?

Vi dro ut på hytta på Ivarsand i går. Da var det heldigvis oppholdsvær, og jeg fikk både vasket litt innendørs og fyrt opp litt kvist og kvast utendørs. På kvelden koste vi oss inne – i nyoppussa stuedel. Mannen har jobba iherdig med «prosjekt bytte gulv», men som ble både «riv kledning og maleprosjekt». Resultatet er blitt kjempebra!

Etter at vi endte opp med familiehytta aleine har vi begynt å sette vårt eget preg på den – både utvendig og innvendig – og det er jo gøy.

Arbeid på gang

Men altså: Været!? Jeg kjemper hardt med «bestille-flyreise-genet» mitt hver gang jeg sjekker værmeldinga… For ikke å snakke om da jeg våknet opp i dag tidlig og det lavet ned av snø.

Sånn så bilen ut på parkeringa i dag tidlig.

Men vi kan vel egentlig ikke klage. Vi er ikke «stuck», og vi har ikke leid oss dyr påskehytte eller hotell. Vi har derimot kort vei hjem (10 min gange og 30 min med bil), så vi kan bare reise litt fram og tilbake når vi vil.

De overlever nok….

For hjemme er byen åpen og påskeklar. Kan være fint, det og;)

Mandagskveld 26.mars var egentlig fin
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg