Yuhuu – ny tur til Kroatia!

Kjapt innpå:

Etter fire uker hjemme var det på tide å ta en tur igjen. Denne gang ble det grytidlig tog fra Porsgrunn til Gardermoen, frokost i SAS-loungen – og fly til Split via København.

Både tog og fly var fint i rute – og vi landa i Split kl 1330 i dag, onsdag.

Deilig i Split i dag

Rutetidene på ferja ut til Brac er nå inne i lavsesong, men vi hadde uansett ikke rukket 1415-ferja. Den neste nå er kl 1630 – men det er helt greit å ha en time eller to i Split. Det var 22-23 grader, sol fra skyfri himmel og helt nydelig.

Fra innflytninga til Split

Vi satt en times tid på Riva`n før vi gikk om bord i båten, og det som slo oss, var alle menneskene! Det var masse turister. Språkene vi hørte var både engelsk, tysk, fransk og amerikansk og dessuten var flyet fra København til Split 3/4 fullt med turister. Det er gøy såpass langt utpå høsten.

Riva`n i Split

Selv om jeg gleder meg masse til å tilbringe de neste 10 dagene her, må jeg innrømme at det var litt vanskelig å reise fra mormorungene i går. Eldstemann ville rett og slett ikke at mormor skulle dra… Det var litt leit – men det har nok gått over til i dag, får jeg håpe. Og farmorungen hadde feber….
Ja, ja, slikt må jeg vel  vende meg til, vil jeg tro – hvis jeg skal fortsette med reisevirksomheten slik jeg har tenkt det.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg