Alltids noe å holde på med

Heldigvis kjeder jeg meg sjeldent eller aldri – og når du har en leilighet, er det alltids noe å gjøre. I går feks fikk jeg tak i en ny terracotta-potte og en bouganvilla jeg har lyst til å prøve på terrassen vår.

Ferdig planta. Fikk en fin plass i hjørnet.

Mannen frakta potta og jord hjem på motorsykkelen; kjekt!

Planting gikk fint – med litt søl av jord som måtte kostes bort.

Og jeg planta.

Fra før av har vi 3-4 krukker på terrassen med bla en yucca, en annen palme og et lite appelsintre. Alle disse har faktisk overlevd pandemi-tida hvor vi var her svært sjeldent.

Men i fjor tok jeg meg et Gardenia vanningssystem hjemmefra, der vi fyller ei stor tønne med vann som forsyner pottene med jevnlig vann gjennom noen dyser. Det setter vi på når vi drar – og håper det beste.

Vi har også et oliventre, mandarintre, rosmarinbusker og noen urter ute, nede foran inngangspartiet vårt.

Oliventreet – 3-4 år gammelt.

Jeg er nemlig «avhengig av» planter der jeg er – om det er hjemme, på hytta eller her i Supetar. Og det kan jo være en utfordring når jeg er så mye på farta og relativt sett kort tid på hvert sted.

Vask av kjøkkengulv

I dag var det forresten varsla regn her – og det stemte. Da er dagen brukt til litt vask av leiligheten og ellers forberedelser til vi får besøk i morra. Da kommer to av mine tre søsken med følge hit – og det gleder vi oss veldig til.

Vask av terrassen med oppvaskbørste er ikke hverdagskost;)

De skal bare være her fram til mandag, og vi har vært litt nervøse for været. Lenge meldte de nemlig om regn både fredag, lørdag og søndag. Men heldigvis er det forandra – og det ser ut til at vi tar unna regnet i dag.

Selv om det regner ute, er det fint å sitte inne med åpen verandadør.

 

Jeg var oppe rundt 0630 i dag og fikk med meg starten på en nydelig solpppgang før regnet satte inn.
Den beste starten på dagen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg