Bananpannekaker i full fart

Jeg er ikke den som skriver så mye om matlaging (og det har sine naturlige grunner, for det er jeg ikke så veldig god til).

Men akkurat denne «slumpeoppskriften» har jeg lyst til å dele. Inspirasjonen til å prøve akkurat dette fikk jeg fra en av mine nevøer, som slumset i vei på Instagram.

Jeg har laget røra et par ganger før, og det handler om at jeg ikke klarer å kaste mat – ei heller brune bananer. Noen ganger fryser jeg dem i biter for å bruke i smoothies, men nå har jeg altså funnet ut at jeg kan lage noen svært gode (og enkle) pannekaker.

Sånn blir de etter oppbevaring en ukes tid i kjøleskap;)

Jeg smelter 2-3 skjeer smør og blander det sammen med et par bananer, et par egg, litt hvetemel, havremel og havregryn (de må jo være sunnest mulig!), en klype salt og melk i passende mengde, så det blir ei bra røre. Jeg visper alt med en stavmikser i et litermål.

Så steker jeg dem en og en i ei lita stekepanne – 2-3 min på hver side på middels varme.

Og voila!

Porsgrunnselva lørdag ettermiddag. Pent – men mye forurensning, dessverre.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg