Barnebarn er livets krydder

I går var det bursdag i familien, der minstemann ble hele 2 år. Mormor og bestefar var så heldige å bli bedt og utgjorde i grunnen hele selskapet sammen med mor og barn. I disse Korona-tider kan man jo uansett ikke være så mange, men vi som var der var enige om at vi hadde hatt det fint. Og som snart-femåringen sa, der han satt i trusa og spiste kake: «Det her var jammen en bra bursdag». Han hadde sluppet å ta på seg både skjorte og bukse. Bursdagsbarnet var også veldig fornøyd – både med gavene og gjestene, så det ut som. Hun ble også lettkledd etter hvert.

Alltid gøy å lese når ordene begynner å sitte.

Idag er forøvrig livet lettere – bare på grunn av at uværet har blitt borte. Jeg har skrevet før at jeg nok er litt over gjennomsnittet værsjuk og blir rett og slett gretten, dersom gråværet setter seg over flere dager. Men denne gang skulle det kun vare et par dager – og det gjorde det. Riktignok var det tett tåke da jeg gikk bort på trening i dag tidlig, men den lettet etter hvert. Av og til kan tåka gi gode billedmotiv – som idag:

Nesten litt spooky

Så må jeg fortelle om en litt rar opplevelse jeg hadde i går – på Messenger. Jeg fikk en melding fra ei venninne jeg hadde i California da jeg bodde der i 75-76. Hun heter Jenny, jobber som musikklærer – og vi har truffet hverandre igjen de seinere årene – på Facebook.

Det kom en melding fra Jenny som var sånn:

»Hi Bente»

Jeg: «Hi Jenny»

Jenny: »Are you free at the moment?»
Jeg: ? What did you have in mind?»

Jenny: «I need to get a Google play gift card for my niece. It`s her birthday. Can you purchase Google plan gift cards $100×3 each at a nearby store around you or via HTTPS://……I`m having an  issue with my bank. I contacted my bank and they told me it would take a couple of days to get it sorted. I would reimburse you when I get it sorted soon. I would have preferred to call you, but can`t recieve or call now with my line»

Jeg skvatt i stolen og tenkte Hva i all verden? Hun ville aldri spurt meg om sånt! Jeg var litt usikker på hva jeg skulle gjøre nå, men jeg valgte bare å svare:

»I`m sorry, but I can`t help you with this»

Jenny: «Ok»

Så hermed er du advart, dersom det skulle dukke opp slike meldinger hos deg. Dette må være et meget kreativt svindelforsøk – når de sender melding fra en du kjenner og ber om penger…

Forøvrig er det fredag i dag – fortsatt den beste dagen i uka. Jeg fikk trent i dag tidlig (intervall løpeøkt på mølla), har vært noen timer på jobb – og har tenkt å slappe av resten av dagen og kvelden.

God fredag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg