«Brac film-festival» faktisk

I dag starter årets filmfestival i den lille byen min som til vanlig har i underkant av 4.000 fastboende. Byen øker riktignok til det mangedoblede i sommerukene, men likevel syns jeg det er artig at de «trår til» med en årlig filmfestival over 4 dager.

Her legges siste hånd på verket.

Jeg har fulgt med på riggingen som har foregått siden forrige helg, hvor den lille salgsbua kom opp innerst i havna.

I går kom også den røde løperen til bruk for alle som skal inn i «kinosalen».

Det er nemlig en utendørs kinosal her – «Kino Mediteran» som rigges hver sommer – og mye lengre enn bare de dagene filmfestivalen varer.

Dette er en fast plakat i havna.

Der kjører de også «vanlige filmer» – og sist helg så jeg at både «Barbie» og «Oppenheimer» stod på programmet.

Jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd utendørskinoen her, men jeg vurderer det denne gangen.

Sånn ser det it i kinosalen i formiddag.

Under festivalen kjører de barnefilmer hver dag kl 11 (og i morgen kommer den eldste mormorungen:), opplegg i biblioteket her med samtaler med filmskapere og andre kl 19, og så en hovedfilm kl 2130.

Til og med har de nachspiel på bystranda (kalles «Acapulco») etter den siste filmen.

Så her kan det bli både liv og livlig!

Her har jeg ringa inn bystranda Acapulco, sett fra vår terrasse;)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg