Da lar vi vinter være vinter for en stund

Vi har «alltid» reist til Gran Canaria på vinteren, men etter at jeg sluttet å jobbe i 2021, er vi her stadig lengre av gangen. Denne gang skal jeg faktisk være i 5,5 uker! Jeg gleder meg så! Mannen orker bare kun 3 av dem, men han om det.

Utsikt fra glassheisen på Radisson-hotellet

Vi kjørte innover mot Oslo og Gardermoen grytidlig i dag. Det var et grisevær, men vi kom velberga fram (selv om jeg tvilte en stund, da vi lå etter to brøytebiler som kjørte 40 km/t i flere mil). Jeg liker aller best å ta tog til Gardermoen, hvis det passer sånn, men denne gang hadde Mannen behov for bil når han lander seint på kvelden og skal hjem. Derfor ble det bil.

Heldigvis rakk vi flyet…

I år hadde vi planlagt å dra tre dager til Las Palmas først, for så å dra til Anfi på lørdag. Men sånn ble det ikke. Det var meldt såpass dårlig vær (= regn og 17-18 grader) i Las Palmas da vi skulle dit, at vi valgte å dra på «godsida» av øya i steden. Jeg rakk akkurat å booke om til SAS-hotellet i Arguineguin innen fristen for avbestilling gikk ut.

Hagen på hotellet

Men det er veldig rart, det der – at det skal være så forskjellig vær rundt omkring på den lille øya midt uti havet. Det skjønner jeg faktisk ikke – men sånn er det i hvert fall.

Fra heisen i retning Anfi

Og da vi landet i Las Palmas kom det faktisk noen regndråper, og i retning Las Palmas by var det skikkelig mørkt. Vi var da veldig glade for å kunne kjøre i motsatt retning og i retning blå himmel.

Patalavaca i kveldssol

Tror det skal bli helt greit å slå ihjel noen dager her før vi sjekker inn på Anfi på lørdag. Dessuten er «fjellene» like bak! Helt perfekt altså!

Fornøyd

Men tur får det bli i morgen – for nå har vi tenkt å åpne en flaske med bobler – og så er det middag og tidlig kvelden.
Vi er jo tross alt pensjonister;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg