Det nærmer seg hjemreise….

Men først må jeg dele noen bilder og opplevelser fra noen turer med utgangspunkt i Tauro. Det kan jo hende flere enn meg «havner borti her»?
Sjøl må jeg innrømme at jeg mer enn gjerne kommer tilbake til Tauro.

Taurostranda

Først litt om en tur langs havet – for i går bestemte jeg meg for å gå fra Tauro til Anfi del Mar – og ta det som treningsturen min i går.

Fra hotellet gikk jeg da ned til Taurostranda og over ved Amadores. Med unntak av litt «rot» ved starten av Taurostranda, er det fin vei hele veien.

Amadoresstranda

Fra Amadores gikk jeg på den fine promenaden langs havet bort til Puerto Rico-stranda. Bortover der er det alltid mye folk på vei i begge retninger, og i Puerto Rico er det jo alltid folksomt.

Puerto Rico-stranda fra pieren

Derfra gikk turen i retning «Nydalen», opp åsen til «Plaza de cuevo» og « grottekvinnen» (som viser seg å være norsk).

Derfra gikk jeg ned til Balito, rundt Anfi og ut på Maroa – Hjerteøya – som var målet for turen. Totalt brukte jeg 1,5 timer på de 8 km strekningen var. Fin tur!

Så var det rett i vannet – på Maroa

Så må jeg dele noen bilder fra blomstringa og fjellturene. Jeg vet jeg har delt tilsvarende bilder før – men noen av oss blir aldri lei det som blomstrer og gror. Dessuten tok jeg noen nye bilder i dag, da jeg var på en kjempefin runde i fjella bak Tauro.

Det er sjarmerende når noe ser bare helt tørt ut – og så får det nydelige, gule blomster.

Også var det disse da – som jeg aldri har sett før jeg kom hit oppi fjella i Tauro. Men der vokste de til gjengjeld overalt!

Også var det alle de grønne buskene. Noen ganger når jeg har vært her, har alt vært brunt, og jeg har tenkt at «Nå er de døde og vil ikke bli grønne igjen». Men utrolig nok altså!

Så er det alle de fine stråene. De ser ut til å vokse i nærheten av det jeg vil kalle «bekkefar», men som det sjeldent er vann.

Så kom vi over disse blomstene her. Nydelige, ikke sant?

Her er nærbilde av samme blomst.

Jeg har som sagt aldri sett så mange forskjellige blomster når jeg har vært på tur i «fjellene» rundt ved Arguineguin og Mogan – som denne gang.

Og slik kunne jeg fortsatt – men stopper her. Da har jeg i alle fall fått delt mange av bildene jeg har på «kamerarullen» og som snart vil bli erstattet av nye bilder og nye opplevelser.

Og alle de nydelige solnedgangene….

Men først skal jeg nyte den siste hele dagen min som er i morgen. Da er planen å ta på meg treningstøy og ta første buss til Anfi for å ta «yndlingsrunda» mi i fjellene der – før resten av dagen tilbringes på ei solseng på Hjerteøya.

Heldig er jeg som kan ha det sånn.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg