En gang sparsommelig, alltid sparsommelig – vil jeg tro

I går kveld, etter juleselskapet, tok jeg meg et glass rødvin. Mannen ville ikke ha noe – men jeg følte for å samle tanker og følelser – alle gode; Men det var ikke lenge før lengselen etter senga meldte seg, så da var det naturlig for meg å ta litt plast over rødvinsglasset  – og spare det til i morra.

I formiddag kom Sønnen og co på sein frokost – og da måtte han jo kommentere det plastdekte rødvinsglasset. Han skjønner seg ikke helt på mora;)
Men sånn er det nå en gang, tror jeg;) En gang sparsommelig, alltid sparsommelig – for det kommer aldri til å falle naturlig for meg å kaste eller helle ut noe som helst;

På godt og vondt, I know;)

Ellers fikk jeg tatt meg en god tur rundt sentrum i Porsgrunn og her på Vessia i ettermiddag. Bildene jeg legger ved her er alle fra turen i ettermiddag 1.juledag.

Rådhusparken i Porsgrunn med skøytebanen i bakgrunnen

Jeg tok på meg ullsokker og gummistøvler, lang HH-jakke, hansker og hatt. Det holdt hele runda på 6,5 km – men jeg var temmelig våt da jeg kom hjem – utenpå.

Fra Moldhaugen – over mot Rådhuset på østsida

Men det var godt å få lufta seg litt – før vi gikk løs på ribberester med tilbehør fra middagen hos Sønnen fra i går – forøvrig den beste ribba ever!

Selv gårsdagens ribbetallerken smakte fortreffelig!

Og det passer jo perfekt for en sparsommelig sjel:))

Vestregate på Vessia 1.juledag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg