En god latter er bra for mye

Vi hadde oss en god latter i går – både på hytta, da jeg enkelt åpnet lokket på kakeboksen Mannen hadde brutt opp med kniv – og i går kveld da vi leste alle kommentarene som kom på bakgrunn av bloggen og bildene av boksen.  Jeg må innrømme at det ikke er hver dag de siste ukene at latteren har vært framtredende hos meg, så det føltes befriende å le så mye i går.

Fornøyd

Idag fikk jeg gått en tur opp til Årdalsåsen – den høyeste toppen i Bymarka i Porsgrunn (258 m og ca 40 min opp, jevn stigning). Jeg var veldig fornøyd med å komme meg opp dit nå – for det var der jeg gikk på nysnø, glattis og dårlige brodder den 16.februar – for å være helt nøyaktig. Jeg husker den datoen, fordi det var siste karantenedagen min og bare to dager før jeg skulle begynne å jobbe på Gjerpen. Jeg falt så stygt så mange ganger at jeg trodde jeg hadde spolert alt. Men det gikk bra.
Idag var det stort sett tørt, men litt hard/isete søle enkelte partier – som også må få smelte og tørke før det blir helt topp. Men 0 problem – selv om jeg sklei på søla og datt en gang.

Og så mye blåveis – og hvitveis på gang!
 

Årdalsåsen

Ellers har jeg kjent på hvor godt det har vært å ha fri fra jobb idag. Denne uka skal jeg jobbe i morgen og fredag. Jeg tenkte på på det i går – om hvordan alle ferier de siste 12-13 årene har vært, hvor jeg alltid har måttet sitte med PC`n den siste ettermiddagen og kvelden av ferien for å være ajour til første dag på jobb. Selv om jeg har vært logga på både en og flere ganger i løpet av ferier for å ha kontroll og oversikt, måtte uansett den siste feriedagen brukes til jobb. Det slipper jeg nå – og det er utrolig deilig. Med Koronaen hengende over seg i tillegg kan jeg tenke meg hvordan fridagene til rektorene har vært. Nei, nå er jeg glad jeg slipper det ansvaret.
 

Snart 5-åringen liker å være i baris.
En ivrig byggmester på 2.

I går fikk vi tilkjørt mormorungene – og det var kjempekoselig. Da ble det lesing, bygging og fargelegging hele ettermiddagen. De fikk fullt fokus fra mormor og bestefar – og slik må det være.

De sov over til i dag – og siden Mannen skulle tidlig på jobb, gjorde jeg en deal med pappa`n om å hente på morningen, slik at jeg slapp å kjøre dem i barnehagen. Det var el løsning jeg syns funket fint. Da kunne mormor ha fullt fokus også på morningen – og ta ryddesjauen når de var ute av døra.

Det blir nok ikke så lenge til neste gang de kommer – som fra forrige gang.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg