Filmfestival i Supetar – tro det eller ei

På onsdag åpnet en firedagers filmfestival i den lille byen på øya: BFF – Brac Film Festival. Det er en årlig greie – men som med alt annet er det nok minst et par år siden sist.

Rød løper og greier
Og her er filmene de viser.

Det tok et par år før jeg fant ut hvor i all verden kinosalen i Supetar var hen, men så fant jeg den «litt bakimellom innimellom» – utendørs! Tøft!

Her er kino‘n – like ved havna.

Jeg vurderer å få med meg en film – men kjente egentlig ikke igjen så mange av filmene på programmet (men så er ikke jeg noen hyppig kinogjenger heller). Så jeg får se.

Ved skolen og kirken henger det et stort banner

Og nede på bystranda «Acapulco» er det visst afterparty som starter kl 2330 to av kveldene. Der kunne jeg selvsagt hatt vært, men …. På den tida sover nok jeg.

Helt nydelig. 25 grader i vannet. Jeg liker meg  best på  østsida av byen – «bystrandsida». Der er det roligst – og 90% kroatere. Den andre sida mot vest, er mer for turister (og det er jo ikke jeg, he-he).
Her er en av pierene på vestsida – «puntasiden» – rimelig full av ungdom akkurat her.

Ellers har jeg ikke noe problemer med å få tida til å gå. Jeg legger meg som regel tidlig og står opp tidlig – og nyter mer enn gjerne en tidlig morgenstund på terrassen med aviser og 2-3 kopper kaffe og litt frukt, før jeg tar turen ut.

Blir aldri lei av utsiktenm.

Jeg prøver å komme meg ut på tur innen kl 09, for da er temperaturen fortsatt under 30 grader. Jeg har 5-6 runder jeg varierer mellom – som tar mellom en time og halvannen, der jeg delvis går (i de bratteste oppoverbakkene) og delvis løper.

En typisk vei på en av rundene

Idag fant jeg faktisk en «ny» vei – dvs jeg tok sjansen på å følge sykkelrute 759 i tilfelle de hadde gjort den løypa mer framkommelig enn sist jeg gikk der (for sikkert 3 år siden).

Merkinga er bra, men løypene har vært verre.

Men jammen hadde de oppgradert gitt! Det var bare et kort stykke med litt dårlig sti for sykkel, men helt greit å gå.
 

Litt ulendt for sykkel akkurat her

Så da ble det en ny, fin runde for meg. 
Og jammen kom jeg over litt frisk vegetasjon langs veien. Det er rart hvordan noen vekster klarer tørke og holder seg både grønne OG produserer blomster (eller er det bær?)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg