Fint i SplitđŸ€©

Vi tok 1430-ferja inn til Split i gÄr. Det blÄste ganske heftig fra nord da vi gikk ombord, men det merktes lite pÄ overfarten som gikk helt smooth.

TÄrnet pÄ den kjente kirken i Split

Vi sjekket inn pĂ„ Adriana hotell midt pĂ„ pĂ„ Riva’n, et gammelt ĂŠrverdig hotell med fin restaurant bĂ„de inne og ute pĂ„ Riva’n. Rommet var helt ok og servicen upĂ„klagelig.

Adriana hotell – fra booking.com

FÞr vi tok ferja over tok jeg meg en fin tur langs havet i Supetar. Det er en av mine faste runder nÄr jeg er her.

Jeg hadde en fin tur pÄ stien langs kysten i Supetar pÄ formiddagen.

Vi skulle spise middag i Split, men valgte ikke Adriana, men en restaurant som het Corto Maltese som  vi tilfeldig kom over i ei bakgate i gamlebyen. Men hvordan er det ikke noen ganger? Ofte er det enkle og nére ofte det beste – og denne restauranten var rett og slett kjempetrivelig og med nydelig mat og vin.

Her er info pÄ TripAdvisor

PÄ vei tilbake til hotellet gikk vi en tur innom de gamle kirkeruinene og kvartalene rundt det diokletianske palasset. Det er litt fint Ä tusle rundt her uten sÄ mange folk, for hvis det er et sted det er skikkelig «pakket» i sesongen, sÄ er det her.

God plass en tirsdags kveld tidlig i januar

Men vi skulle tidlig inn og tidlig ut i dag tidlig for Ä rekke fly til Zagreb kl 0650. Mannen jobbet veldig med Ä fÄ bestilt en uber-taxi til oss, men mÄtte til slutt gi opp. Heldigvis kunne de fikse taxi pÄ hotellet og da var jo alt greit.

Mange artige plakater i restauranten

SĂ„ nĂ„ er oppdrag «sjekk leilighet» er utfĂžrt – og det er bare Ă„ glede seg til neste gang;)

Og siden jeg har en del bĂ„de oppdrag og avtaler hjemme de nĂŠrmeste dagene, lover jeg at det skal bli stille fra min side  – i hvert fall til jeg har noe Ă„ skrive om;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg