Fotball over alt

Mannen hadde likt seg her nå – med fotballkamper på storskjerm absolutt over alt! Selv jeg som ikke er filla interessert (unntatt når mormorungen spiller), blir fascinert.

Her vises Danmark – Slovenia på en strandrestaurant i kveld

I går – før Croatia skulle spille første kampen kl 18, runget allsangen over den lille byen. Og jeg overdriver ikke! Jeg var fortsatt på stranda da, men hørte synginga.

Folk satt som sild i tønne – men var blitt ganske stille litt uti kampen.

Men da jeg begynte å gå bortover havna og forbi alle barene og restaurantene med storskjermer, var det blitt bemerkelsesverdig stille. Ikke en lyd…Og da jeg så scoringene på skjermen, skjønte jeg jo hvorfor. Det forble stille i havna resten av den kvelden – hvis jeg ser bort fra at det spilte et veldig bra band der etter hvert. Men det var ikke for å feire den tapte fotballkampen… Så patriotiske som kroaterne er når det gjelder fotball, tror jeg nok det tapet verker skikkelig.

Det kroatiske flagget vaier høyt i havna

Så får vi se hvordan det går med Kroatia etter hvert. Jeg er jo blitt litt patriotisk etter hvert, jeg også – og heier på dem.

Prosjekt pusse og olje bord

Ellers går dagene som smurt – og det går heldigvis greit hjemme også.  Når man eier sin egen leilighet er det liksom alltid nok å gjøre – og det liker jeg. Jeg har brukt dagene – dvs formiddagene – til å vaske gang, pusse vinduer, vaske sengetøy, reingjøre «gjesteavdelingen», pusse og olje bord på verandaen osv osv.

Perfekt temp på i luft – 28 – og vann 26 – i dag, søndag.

Om en uke kommer nemlig en av niesene mine med to venninner og skal være her en uke. Etter dem kommer Sønnen og familien og med noen venner. Og etter dem kommer Datter og familien.

Landemerket i nyhavna

Da må jo alt være klart! Jeg rakk ikke noe særlig av disse forberedelsene forrige uke, naturlig nok.

Men jeg har også tid til å kose meg – og gjør det i fulle monn. Kan fortsatt ikke tenke meg noe bedre sted å være enn akkurat her.

Noen ganger er det best i skyggen.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg