Fra 100 til 0 – i hvert fall nesten

Jeg er på Anfi del Mar på 5.uka. Den første uka var Mannen og jeg aleine her, men vi hadde likevel nok «å holde på med» – med både gode venner, naboer hjemmefra og konserter på gang.

Det hender jeg tenker jeg er mere sosial når jeg er på denne øya, enn hva jeg til tider er hjemme. Og det er bare veldig hyggelig.

Vi spiste middag med gode venner fra Porsgrunn – to ganger.

Den andre og tredje uka var Sønnen og familien her, og den fjerde uka var det Datter og familien som kom. Det er noe veldig fint med å tilbringe ferietid sammen, som jeg skrev om i forrige blogg.

Jeg møtte Datter og den eldste mormorungen på vei ned fra «Korset» lørdag morgen før de reiste hjem
Den yngste mormorungen fikk seg ny hatt siste kvelden.

Men nå har altså alle reist hjem – inkludert Mannen. Han våget seg ikke på den femte uka – noe jeg håper han angrer på (og kanskje legger på enda en uke neste år, når jeg har planer om å øke til minst seks).

Beundrer utsikten fra leiligheten vår på Puerto Anfi, som vi har de to siste ukene.

For egen del ser jeg ingen grunn til å tilbringe vinteren hjemme når jeg kan være her. Hadde det ikke vært for barnebarna og ungene, hadde jeg nok tilbrakt hele den kalde tida i varmere strøk.

Disse tre koste seg også på Anfi

Men når gjengen dro i går, var det veldig rart. Da måtte jeg summe meg litt – og tenke at «nå har du en liten uke før du reiser hjem. Den må du nyte.»

En nydelig dag på Anfi-stranda lørdag 17.februar.

Og det skal jeg. Dagen i dag startet med en 11 km tur oppi åsene bak Anfi – og som er noe jeg elsker.

Tur opp til «Sukkertoppen» i dag

I det hele tatt har jeg alltid både flere skritt, flere treningsminutter og flere «trapper» gått når jeg er på ferie enn når jeg er hjemme.

Bare nevner’e(bilde tatt fra Helseapp’n i dag 18.feb)

Og det er noe som gjør meg godt og som jeg har tenkt å fortsette med.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg