Gode meldinger fra Erna idag

Hørsfjell idag

Da har hun bekreftet at vi går til trinn 2 i gjenåpningsplanen – jippi! Selv om det foreløpig ikke gjelder oss i Grenland, er det godt nytt. Når det gjelder reiser var det også positive nyheter. De kutter karantenehotellordningen for dem som kommer fra land med smitte under 150 pr 100.000 siste 14 dager. De kan i stedet ta karantena hjemme. Men det kommer nok også til å bli endret når det er greit å reise igjen – forhåpentligvis etter 1.juli. 
 

Epletre i blomst på Ivarsand

Og så har de ikke laget særordninger – enda – for dem som er fullvaksinerte. Det kan man jo lure på hvorfor – og sikkert til ergrelse for dem som er blitt vaksinerte – men det handler nok om at de ikke vil lage for store forskjeller på de få (14% pr idag) som er blitt fullvaksinerte – og oss andre.

Idag tok jeg en kjøretur fra Ivarsand i retning Bamble kirke og over mot Høen for å gå opp til Hørsfjell – min 10.titopper. Sist jeg kjørte på den veien var det en humpete anleggsvei brukt i forbindelse med ny E-18. Nå var veien blitt kjempefin med asfalt hele veien.

Mange nye sommerblomster langs veien idag

I likhet med grusveien opp til Vealøs er også mesteparten av veien opp til Hørsfjell litt kjedelig. Men den er tørr – og det er mye fint å se langs veien.

Langs veien er det også mange info-plakater med spennende informasjon om steder underveis.

Da jeg jobbet på Herre skole brukte vi dette området til natursti for elevene – med spørsmål som disse plakatene ga svarene på. Men det tok litt tid å få alle elevene helt opp på Hørsfjell – som idag var ei løype på 5,8 km – inkludert «ekstra» 0,4 km labgs veien fra ny (for meg) parkeringsplass – altså tomtalt 9,6 km og 1 time 40 min rask gange

.Da jeg kjørte tilbake i retning Ivarsand kom det noen regndrypp. Det så ikke bra ut.

Men her ute var det som vanlig mye finere – så vi blir en dag til – minst.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg