Godt for alt man ikke vet

Mannen og jeg dro ned til Brac for sånn cirka en uke siden. Vi skulle være her i to uker, så hjem til Bamblesommer.

Disse står i veikanten på vei ned til Ivarsand nå. Men hva heter de?

Men det ble ikke akkurat sånn. På dag 2 her nede brakk nemlig Mannen beinet. Det beste ble etter hvert å få han hjem. Vi dro derfor hjemover på søndag.

Da Mannen ble utskrevet fra sykehuset på tirsdag, avtalte vi at jeg skulle få reise ned til Supetar noen dager,

Jeg fikk meg noen fine turer hjemme. Her på vei opp til Årdalsåsen tirsdag.

Som sagt, så gjort, så da kjøleskap og brødboks var fylt opp – og med sport på tv fra morgen til kveld i dager og uker framover. – dro jeg i retning Brac torsdag morgen.

Traff på et nydelig rådyr i Porsløypa på mandag

Hvis alt går bra hjemme, blir jeg til onsdag neste uke – når vi opprinnelig skulle hjem.

Det går bra med vekstene hjemme. Het er potetsekken!

Det kommer til å bli en «annerledessommer» så det kjennes greit å være her å lade noen batterier.

Fikk bare en tur sist, så deilig å være tilbake i åsene i dag fredag.

Det tror jeg skal gå fint, for bedre plass enn akkurat her akkurat nå, kan jeg ikke tenke meg, Så får jeg heller leve med at noen heller syns jeg burde vært hjemme.

Bouganvillaene er på sitt fineste nå.

 

4 kommentarer
    1. Ja, godt for alt man ikke vet!! Ønsker rask og god bedring til mannen og fine, avslappende dager til deg! Dere gjør akkurat det som er riktig for dere, så ikke bry deg om hva noen synes og mener 😉
      Den planten du lurer på heter Hieracium aurantiacum. Du får goggle så får du nok navnet på norsk. Har prøvd, men siden jeg bor i Tyskland og er tysk vet jeg bare det tyske navnet. Ikke alltid at jeg får opp det norske navnet når jeg goggler herfra.
      Takk for en fin blogg som jeg setter pris på!

    2. Planten på Ivarsand er en Rødsveve. Jeg har nemlig fått den i hagen, og der sprer den seg som et mareritt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg