Håpløs sentimental – hver gang

I går var siste dag her for denne gang, og for min del ble det 11 dager. Og selv om jeg vet at jeg snart kan ned igjen – hvis jeg vil – er det like vemodig å reise herfra hver gang.

Det var morgenmesse i kirken da vi passerte i dag tidlig kl 0730

Gårsdagen gikk med til å klargjøre terrassen for mulige vinterstormer. Det kan bli ganske heftig oppå her. 

Terrassen er temmelig tom

 

Krukkene ble satt med vanning på i det ene hjørnet

Været de nærmeste dagene skal fortsatt være veldig fint, men så ser det ut som det blir et værskifte som kan vare litt.

Uansett kan vinteren (des-Jan-feb) være tøff, med mye vind og temp helt ned mot 0 på nattestid.

I tillegg til vask og rydd ble gårsdagen også brukt til frisør, et siste bad, tur, lunsj i havna – og middag på en lokal kafé vi altfor har vært før. På den restauranten var det kun en mann som jobbet – og han var både barvert, kelner, ryddehjelp – og kokk. Men jammen fikk vi servert noen nydelige, grilla lammekoteletter med poteter og grønnsaker. 

Boka jeg har kost meg med er ferdig lest. Det er lenge siden jeg har lest noe Wassmo, og denne her var nesten ikke til å legge fra seg. Selv om den var avsluttende i seg selv, er det visst akkurat gitt ut en etterfølger. Den må jeg nok lese – på neste tur?

 

Ellers i går måtte altså dagen nytes til det fulle – ved å gjøre de tingene jeg liker best og ta med minnene hjem.
 

En kaffe og et glass i havna er selvskrevet. Der pleier jeg å sitte i sola hver ettermiddag.

Selv om jeg gleder meg til å komme hjem til mormorungene – og vet at det kun er kort tid til neste reise, er det alltid vemodig å pakke og dra.

Sånn er det bare.

Sjarmerende, gammelt hus i nabolaget

I dag drar vi altså hjem med det siste direkteflyet til Oslo. Dersom vi skal ned hit i perioden nov-mars, må vi reise via Zagreb. Det går greit, det også, men tar jo lengre tid.

Men tid har jeg jo foreløpig nok av.

Sola er kommet når ferja går kl 0745

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg