Hektiske dager

Det kan vel ha noe med min relativt korte tid på hjemmebanen denne våren, at dagene oppleves som ganske så hektiske. Det er mye jeg skal ha gjort på disse to vårukene – innimellom to reiser til Kroatia.

Men klager jeg? Nei, det gjør jeg ikke – men blir bare lettere stressa innimellom.

Det ser ut til å bli en fin dag ved ælva, men det er kaldt…

Når jeg ser tilbake på alt jeg har rukket på de 4-5 dagene jeg har vært hjemme, er det likevel ganske mye jeg har fått gjort.

Her er mormorungene på hytta på søndag

Jeg har fått vært sammen med alle tre barnebarna. Det har liksom førstepri når jeg har vært borte litt. Både de og jeg er litt «bortskjemte» når det gjelder å se hverandre til vanlig, fordi vi bor så nære. (Eller kanskje jeg skulle være litt forsiktig med å bruke begrepet «til vanlig», siden det kanskje er mer «vanlig» at jeg er borte? Men jeg er fortsatt mest hjemme, da….)
Fint er det å være sammen i hvert fall.

Møbler er på plass

Verandaen hjemme er blitt nogenlunde klar for sommeren. Møbler er pakket ut fra trekket sitt, og krukker er plantet i – om enn ikke alle. -Planter er forresten blitt ganske mye dyrere enn tidligere, syns jeg!

Det plantes

Så har vi fått vært hytta og gjort litt der. Møbler er også der satt på plass og krukker har fått blomster. Jeg har også plantet litt grønnsaker. Jeg kjøpte grønnkål som i fjor og året før – men så kjøpte jeg også en liten pakning med kålrotplanter!

Kålrotplantene…. Ser rimelig kaotisk ut….

Men det viste seg at oppi den lille «boksen» med planter var det en hel haug som var vanskelig å få dradd fra hverandre. Og da jeg hadde satt ca 30 i den ledige pallekarmen, kunne du ikke se jeg hadde tatt noen…. Plantinga kjørte jeg ut og gjorde i går, 16.mai, ettermiddag, så da lot jeg resten stå til i dag.

Alle disse har jeg igjen etter å ha planta alle jeg kunne i pallekarmen!

For i dag er det 17.mai – hurra! Vi skal selvsagt ut å se mormorungen gå i sitt første 17.mai-skoletog. Deretter drar vi hjem hvor vi håper å se starten på den store båtkortesjen som går på Porsgrunnsælva fra Porsgrunn til Skien! Dette er blitt en tradisjon siden pandemien – og de starter like utenfor vår terrasse!
Etter den har startet har jeg invitert små og store på pølser og is. Det må man ha på 17.mai!

Jeg fant konvaller på vei hjem fra hytta!

Og etter det? Det planlegger Mannen og jeg en tur på hytta. Det er jo tross alt langhelg – også for oss;)

Håper på gode dager på hytta – som denne – sist søndag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg