I kaldeste laget

Siden vi kom hjem sist torsdag, har det vært kaldt – fryktelig kaldt – og de tre siste dagene har temperaturen ligget på 20 minus og lavere.

Bildet er tatt fra terrassen vår mot Porsgrunnselva. Frostrøyk!

Jeg har prøvd å kle meg for å ta noen turer ute – for det er jo så vakkert – men uansett, så fryser jeg. Mest kjenner jeg det i ansiktet, hvor det er vanskelig å kle seg (har brukt ull-bøff og dradd opp over nesepartiet.)

Det har ligget frostrøyk over elva hver dag

For de minste ungene har det også blitt for kaldt. Så for «våre unger» har det derfor blitt lite utetid på minstemann, men mer på de to eldste. Særlig mormorungen på sju elsker å være ute i snøen og leke – og kjenner ikke en gang at det er kaldt.

Fra Porsgrunnsbrua – mot industrien. Solnedgang, frostrøyk og damp fra fabrikkene.

Og nå er det blitt «fyringsproblemer». Barnehagen eller avdelingen til minstemann måtte holdes stengt i dag og bare deler av barnehagen kan holdes åpen i morgen. Det betyr farmor- og farfartid, så foreldrene kan komme seg på jobb.  Det er i grunnen bare koselig det – og passet helt perfekt disse dagene her hvor vi likevel tilbringer mye tid innendørs.

Kveldstur på Vestsida – Moldhaugen
Moldhaugen

Men takke meg til treningssenteret! Jeg er så glad for at vi har treningsmuligheter omtrent «vegg-i-vegg» når det er så kaldt. Så der har jeg vært hver dag siden vi kom hjem. Det er blitt en daglig rutine og god vane.

Men for all del: Jeg vet at mange elsker denne kalde vinteren med mye snø og mener at det er bare å kle seg. -All kred til dere! Det er godt vi er forskjellige. Jeg er sikkert bare «miljøskadd»;)

Selv industrien blir fin i solnedgang og kulde

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg