Jeg er heldig. Måtte det vare.

Man får noen perspektiver om dagen, når man ser bilder fra Afghanistan eller Haiti. Disse folka går bare fra den ene lidelsen til den andre – mens vi sitter her på vår grønne gren og vet knapt å sette pris på hvor heldige vi er – og hvor tilfeldig livet er. Jeg prøver i hvert fall – å tenke litt på det om dagen.

Den fineste jenta

Vi valgte å dra hjem fra hytta i går. Da fikk vi også kjørt innom mormorungene på vei hjem. Når de gjør seg klare for ny uke i barnehage og på jobb, kan vi kjøre rolig hjem og vite at neste dag er helt blank. Fortsatt veldig rart, det der.

Søndag morgen – på favorittplassen

I dag tidlig stekte jeg først et brød jeg hadde forberedt dagen før og tatt med hjem fra hytta. Det var veldig gøy at surdeigen som hadde stått i kjøleskapet i nøyaktig 2 uker og 2 dager, bare kunne settes på kjøkkenbenken og mates – og så var den klar igjen.

Vi har fått et favorittbrød fra «Skillebekk surdeigs-boka», og det er «grovbrød med frø og havre». Det blir supergodt. Syns vi.

Desuten fikk jeg plukket et stort glass med blåbær på hytta i går – og det finnes vel ikke noe bedre enn ferskt brød med rømme og rørte blåbær. 
 

Blåbær er skogens gull, spør du meg.

Heivannet i Siljan

Siden jeg har som mål å ha en treningsøkt på minimum 30 minutter ( og helst mye mer) hver dag, valgte jeg i dag å ta turen til Blåfjell i Siljan. Der har jeg vært flere ganger før, men ikke i år. Blåfjell er en av «Titopperne», og det er ei rundløype der som jeg tok i dag, som er på 7,6 km. Fin tur – i godt vær! Det var forresten mye bær langs ruta – både bringebær og blåbær.

Dessuten var værmeldinga sånn at det skulle være finere vær i Siljan enn i Porsgrunn – og det passet fint. Jeg liker ikke regn på tur. 
 

Nå etterpå har jeg tenkt å gjøre min borgerplikt, nemlig å stemme. Syns det er en fin ting at de har gjort det enkelte stemme – feks på biblioteket – som har  lang åpningstid. 
 

Litt «jungelfølelse» på vei ned fra Blåfjell

Jeg er heller ikke i år i tvil om hvem jeg ska stemme på, og tror ikke det endrer seg fram mot valgdagen. Og siden vi heller ikke er hjemme 13.september, kan jeg like gjerne stemme nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg