Jeg har gjort min borgerplikt og stemt

Jeg kan vel egentlig ikke huske at jeg ikke har stemt noen gang – selv om jeg de første årene vakla mellom flere partier,

Det er vel heller ikke noen særlig overraskelse for dem som kjenner meg, at det ble AP i år også. Gammel vane? Ikke egentlig, vil jeg si. Etter 25 år med et eller annet verv i AP eller på lista, har jeg i år fristilt meg fra alle verv og lister. Jeg stod altså helt fritt.

Porsgrunn, min by. Her er det berre lekkert om dagen.

Det er ikke sånn at man et enig i alt et parti står for, og jeg prøver å følge med på debatter og meningsutvekslinger både lokalt og sentralt. Men etterhvert som debattene har gått, var det ikke vanskelig å lande.

Porsgrunn; Vessia; Moldhaugen. Bildet er tatt på Porsgrunnsbrua.

Men fytti katta, nå syns jeg synd på Jonas! Enda en statsråd som må ut å beklage! Jeg syns også synd på de lokale tillitsvalgte som trofast står på stand i valgkampen – og som smilende deler ut roser, mens de må forsvare sentrale politikeres dumskap. Ikke gøy…. Bare trist..

De vakreste grønnfargene

Men de står han nok av – og det blir et veldig spennende valg i alle de tre kommunene i Grenland.

Godt valg! Gå og stem!

Mine roser, på terrassen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg