Julaften faktisk – og null stress

Ja, så var dagen her, da – sjølveste julaften. Og her sitter jeg ved kjøkkenbordet og drikker kaffe – mens jeg skriver blogg og hører på julemusikk. Juleplata til Didrik: «Det skal bli jul» setter meg i skikkelig bra julestemning – og det trenger jeg.

Vanligvis stresser jeg rundt juletider – som de fleste andre jeg kjenner. Men ikke i år. Det er nok mest fordi jeg ikke behøver å forberede noe særlig mat – og det jeg fikk i oppdrag å gjøre ferdig til julemiddagen, ble jeg stort sett ferdig med i går. Vi skal nemlig til Sønnen og samboer i kveld, sammen med den skjønne snart 7-måndtingen og familien «på den andre sida». Det blir kos.

Vi skal feire jul med han skjønningen her.

Mormorungene er på fjellet sammen med familien «på den andre sida» der. Det blir forøvrig første jula uten mormorungen, og det er jo litt rart, da. Men fint for dem å være på fjellet.

Uka fram til nå har nå bestått av mange hyggelige aktiviteter – fra julekonsert med Trygve Skaug i Skien kirke på mandag, til kafébesøk med gode venner og annet besøk.

Det gir en spesiell stemning å være på julekonsert i kirken.

I går var første hjemmekveld i heimen på lenge, og jeg tror at jeg for første gang så det meste av «Kvelden før kvelden» på NRK.

  • Det var kaldt i dag, julaften. -12 grader…,

I dag – på sjølveste julaften – har Mannen og jeg til og med hatt ei runde med Padel-tennis. Det er blitt opp til flere padelbaner i Skien-Porsgrunnsområdet, og det er jo kjekt. Men fram til nå har vi bare funnet ett senter som har single-bane (hvis ikke må du altså være fire) – men den banen er til gjengjeld her på Vessia og innen gangavstand.

Mannen vant i dag også, men uten å skryte for mye, må jeg si at jeg er godt fornøyd med egen innsats. Jeg har ikke spilt så altfor mye, men det er gøy når man merker når man får til noe bedre enn da man startet. Padeltennis er gøy – og anbefales for dem som ikke har prøvd.

Så nå kan i grunnen julekvelden bare komme!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg