Krabber til lunsj og hummer til kvelds

Kort innpå. Må bare fortelle at vi fikk hummer.

Søndagen ble en helt nydelig dag ved Bamblekysten, og på formiddagen dro Mannen ut for å trekke teiner. Han hadde vært en tur ute tidligere i uka også. Da var mormorungen med. Da opplevde de at politibåten kom inn til brygga «vår» for å sjekke teiner. -Fint at de sjekker, da – og bra for bestefar at alt var i orden med teinene hans.
Den dagen var det ingen hummer – og krabbene han hadde spart på fra tidligere var visst blitt fristende for noen andre.

Ferdig kokt – med buken opp

Men i går var det en stor hummer i teina – i tillegg til fem krabber. Stas! Vi kokte hummeren og krabbene «etter alle kunstens regler». Vi har lang erfaring fra krabbekoking og -spising (i hvert fall jeg), men ikke så lang erfaring med hummer, kan man si.

Nykokte krabber

Hummeren var kjempestor – syns vi! Vi hadde ikke vekt, men tippet mellom 1,5 og 2 kg.

Hummerfiskeren var storfornøyd 

Tre krabber spiste jeg til lunsj på hytta, og de to siste ble tatt med hjem (godt innpakka)  og gitt bort til ei som jeg vet er veldig glad i nykokte krabber. Hummeren ble spist på brødskiver til kveldsmat. Det var mer enn nok mat til to.

En helt nydelig dag på Ivarsand

I dag er det mandag og starten på ny uke med nye muligheter.  Det ser fortsatt ut til at jeg klarer å fylle dagene med noe fint, sånn at jeg foreløpig ikke kjeder meg.

Jeg er har vært på trening og er godt i rute – og om ikke så lenge skal jeg ta fram den lille kofferten.
God mandag:)
 

Blikk stille i Leirvad søndag 17.oktober
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg