Litt tullete, muligens….

I dag har jeg kjøpt de dyreste potetene – ever: Kr 249 for 2,5 kg!

Litt tullete? Muligens…. Det vil i hvert fall vise seg, fordi jeg kjøpte settepoteter. For dere som har lest bloggen min over tid, husker dere muligens at jeg prøvde å sette poteter i fjor også. Da fant jeg noen gamle poteter i kjøleskapet på hytta som hadde overvintret – og som hadde groer.

Disse tok jeg opp av jorda 26.september i fjor

Og det ble faktisk noen poteter, og det var gøy. Det jeg imidlertid har lest i ettertid, er at jeg bør bruke ordentlige settepoteter for å unngå å bruke poteter med mulige sykdommer. Så da jeg så at blomsterbutikken i Langesund avertere settepoteter, kjørte jeg ut dit og fikk med en eske hjem.

Disse her skal ligge litt tid i dagslys (tar av lokket) i 10-12 grader før de kan plantes når faren for frost er over – ca 1.mai.

«Evolution», heter potetene.

Siden dette slaget var «tidligpoteter» kan det hende vi får nyte poteter fra egen avling i sommerferien på hytta. Og kanskje blir det så god avling at innkjøpet kan lønne seg?

Det er lov å være optimist, er det ikke?

Viktig å holde humøret oppe med blomster.
3 kommentarer
    1. Tenker at prisen ikke har så mye å si – det å ta opp og spise selvdyrket poteter er jo bare helt topp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg