Men på Bamblekysten var det definitivt vår!

I går måtte jeg bare ta en tur ut til Bamblekysten – litt for å sjekke ut følelsen av å være der igjen – men også for å sjekke ut hvordan det var å være der nå når utetemperaturen viste 10 grader og det blåste nordavind.

På Ivarsand – på tomta til gamlehytta – var det grønt og fint!

Men selvfølgelig var det deilig der ute! Det var grønt på bakken, blå tepper med «gjenglemte» hageblomster (som jeg ikke husker hva heter) og selvsagt blåveis og hvitveis.

Sanda på stranda lå ubrukt og nydelig.

På terrassen foran var det også nydelig – og påskeliljene jeg satte i krukker for en måned siden, blomstret villig vekk.

Det var til og med deilig og varmt i sola – og både sokker og genser måtte av. Egentlig vet jeg jo at nordavind er det beste på hytta – for den merker vi ikke – og de 10 gradene kjentes minst som 20 i sola.

Siden jeg kom hjem for snart en uke siden har jeg fundert på hvordan jeg skulle få «pressa inn» en tur til til Supetar før jeg skal ned igjen til pinse. Men etter å ha vært den turen på hytta i går, tenker jeg det går an å være hjemme noen uker også – uten å lide særlig nød;)

To svaner på vei inn i Leirvad – og helt stille i bukta.

Dessuten er det fint i Porsgrunn også – der brua ved Jonas B er gjort sommerklar med herlig blomsterpynt og sommerfugler.

Avslutningsvis i dag vil jeg nevne at jeg et svært spent på morgendagen….. Da er det bursdagsgava fra Datter som skal effektueres. Hva det er? Det tør jeg nesten ikke si. Enda…. Men kanskje det blir en blogg til i løpet av helga;)

Like fin om kvelden som dagen.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg