Morgentur på Brac – med smak av vår

Det høres kanskje veldig rart ut, men det var følelsen jeg fikk da jeg dro av gårde på min morgentur i dag – 8 km – oppi åsene her.

Det kommer litt regn på høsten og det gjør godt for alt som gror. Det ser nesten ut som om noen vekster kommer to ganger?

 

Selv på veien er det blitt grønne innslag – og jeg digger det.

Det ble tidlig kvelden i går og tidlig opp i dag. Det som er litt dumt nå i oktober, er at sola kommer opp såpass lavt og i sør, at det er kun tidlig morgen – og fram til i 10-tida – at vi har sola på terrassen. Men det går fint.

Veldig fornøyd

Sola skinner hele dagen nedi havna og på stranda – 500 meter unna. Og på ettermiddagen, kommer sola tilbake på terrassen vår – og solnedgangene er bare herlige.

Og i havna og på strendene er det smak av sommer. Vi bada i dag  – og målte 22 grader i vannet. Helt herlig – så det ble en lang svømmetur på meg – før lunsj.

Lunsjen ble inntatt på Palute i havna – hvor jeg alltid må bestille Pasta di mare når jeg er her – minst en gang og som regel flere. Den kan anbefales.

Ellers er planen at vi skal ta en tur eller to mens vi et her – og kanskje få med oss en fotballkamp? Alt er mulig.
Men foreløpig – og etter kun første dag – nyter vi godt vær, god badetemp – og en liten havneby hvor vi stortrives og alltid føler oss hjemme i.

Supetar

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg