Nå ser det lysere ut

Årdalsåsen i dag – 8.april

Ser lysere ut? Har du noe å klage over, tenker du kanskje? Og jeg skjønner spørsmålet. Jeg – som skal ha fri fra jobb resten av livet (hvis jeg vil) – og til og med med lønn (om enn ikke så mye).

Dagen idag har flere fine ting:

  1. Jeg har fri hele dagen
  2. Mannen og jeg gikk en morgentur til Årdalsåsen i dag (og det er fint å ha turselskap)
  3. R-tallet er under 1 – jippy!
  4. Jeg har fått vasket vinduer på terrassen (i hvert fall godt over halvparten)
  5. Jeg har vært på Baker`n og kjøpt ferskt brød («Ikke bare brød»)
  6. Vaksinering kommer stadig nærmere
  7. Jeg skal treffe mormorungene i ettermiddag

     

Det første husker jeg ikke hva het, men det er et grovt surdeigsbrød de bare baker på torsdager, det andre er et muslibrød og det tredje er Foccacia m tomat. Helt nydelig!

Jeg trenger å ha fokus på det som er positivt, for jeg kjenner at jeg er blitt litt «depressiv» i denne tida. Det har vært stille, lite sosialt – og jeg kjenner meg litt rastløs. Med mye fri hører jeg også på nyheter gjennom dagen. De negative smittemeldingene har vært gjennomgående – men heldigvis er det altså positive nyheter nå. Både det at regjeringen har lagt en slags gjennomåpningsplan fra neste uke, at Grenland går fra 5A til 5B i smittevernsforskriften fra i morra – og altså at R-tallet er kommet under 1. Det siste er virkelig godt nytt. 

Ellers var det ganske morsomt i går da jeg var på styremøte i borettslaget, og to av styremedlemmene fikk telefon fra kommunen om time til vaksinering i dag. Sånt er også skikkelig oppløftende. Da skjer det noe! 

  • Og i morgen er det jobb OG fredag. Fint!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg