Nordmenn altså…. Og en god historie;)

Denne uka er det vinterferie – og etter nyhetsoppslag å dømme er det rekordmange nordmenn som har valgt å dra til Kanariøyene. Så også hit til Anfi del Mar.

En fin dag mandag 19.februar – med mindre kalima enn forventa.

Og akkurat det er på godt å vondt, kjenner jeg.

I dag klarte jeg ikke å holde meg, når en norsk, veltrent familiefar klaget «sin arme nød» til instruktøren på morgentreningen som jeg har vært regelmessig på 2-3 ganger hver uke i 4 uker. Familiefaren ville trene på fellesområdet akkurat når fellestreninga foregikk – men han ville ikke være med på fellestreninga. Han var nemlig «pro» og hadde ingen tro på at fellestreninga var noe for han – men kanskje for ungene hans?

Her et Datter og jeg i hang med trening forrige uke

Da en annen treningsglad nordmann prøvde å si til han at denne treninga (Tabata og CrossFit) faktisk var bra, ville han ikke høre. Han fortsatte å kverulere til instruktøren – og ønsket å gjennomføre egentreninga si med vekter og annet utstyr han allerede hadde vært å hentet seg fra instruktørens utstyrsrom.

Så foreslo han at ungene hans – på 10-12 år – kunne bli med, men da sa vår instruktør at det kunne de ikke, for aldersgrensa for dette var 14 år. Da ble familiefaren ytterligere irritert og mente at hans unger var vant til sånn trening.
Da klarte jeg ikke å holde meg noe mer og sa til familiefaren at nå fikk han jammen slutte å kverulere og respektere de reglene som et satt – så vi andre som skulle trene, kunne komme i gang! Han ble rimelig indignert, kan du si….Makan!

Nordmenn asså…..

Her bor vi nå – i 7.etasje innat «tårnet».

Så var det den gode historien;)

Etter at vi byttet leilighet fra Anfi Beach til Puerto Anfi forrige lørdag og fikk utsikt bla rett ned til båthavna og Hjerteøya, observerte Mannen og jeg en mann som hver morgen satte seg ut på en stol utenfor dykkersenteret som ligger her.
Det satt han hele dagen!? Stakkars mann! Hva gjør han egentlig? Vi var skikkelig bekymra for den karen. Ikke hadde han parasoll heller..

Her sitter mannen, men bildet er tatt litt nærme (ikke fra leiligheten vår).

I dag bestemte jeg meg for å gå bort til dykkersenteret for å se på han som satt på stolen for å se hva han holdt på med.

Og da fikk jeg meg en god latter;)

Mannen var altså en «dykkerdokke»! Dette måtte jeg selvsagt fortelle til han som var reist hjem, og da var det en som fikk seg en god latter  går kveld.

Sånn kan det gå;)

Brua over til Hjerteøya
2 kommentarer
    1. Takk for morsom lesning. Han første har tydeligvis et stort problem, og har det antageligvis ikke godt med seg sjøl. Bare å si stakkars mann. Bra at du sa fra. Han andre som tar livet mer med ro var litt mer hyggelig😅Kos deg videre i sola. Her er det tåke og holke😝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg