Nyter gode dager – helt aleine

Jeg er veldig glad for at jeg trives i mitt eget selskap. Det er ikke alle som gjør det – i hvert fall ikke når det gjelder reiser på egenhånd. Sjøl syns jeg det er en nytelse å surre rundt på en flyplass helt aleine – for ikke å snakke om å sette meg ned på en kafé i en by hvor jeg ikke kjenner en sjel.

Men jeg må innrømme at jeg aldri gjør det i egen by. Hvorfor ikke, lurer jeg på noen ganger? Jeg har ikke noe godt svar på det, annet enn at jeg liker å være «anonym». Det føler jeg ikke at jeg er på hjemlige trakter (men det er sikkert bare innbilning;)

Blåskjellene på restaurant Punta var helt nydelige i går!

Her på Brac er jeg noe «midt i mellom». De som jobber på restaurantene og i noen av butikkene rundt her, «kjenner meg». De hilser, noen kysser meg på begge kinna, og noen bare nikker gjenkjennende. Det er nok for meg det. Her er jeg på en måte bare meg – og jeg aner ikke hva de tenker om meg som ofte surrer rundt her aleine.

Lørdag kveld var det mange seilbåter i havna. Det er alltid stas.

Hvis jeg ønsker å snakke med noen av dem som jobber her, gjør jeg det. Uansett har vi alltid noen hyggelige fraser å utveksle. Det liker jeg. I dag har jeg forresten fått gode tips til hvor vi bør kjøpe terrassemarkise. Det trenger vi nemlig – ikke så mye pga sola, men pga mulighetene for en regnbyge i ny og ne. Da hadde det vært praktisk med en markise.

Det hadde ikke vært så dumt med markise på deler av terrassen.

Siden natt til lørdag har det altså kommet en del regnbyger også her – men mest på natta. Men i dag, mandag, skal det hele være over for en god stund. Ikke for det, jeg liker det egentlig når det kommer noen byger, for det gjør så godt for alt som gror, og dessuten gjør det at alle de nydelige «Kroatia-luktene» forsterkes. Det er en rein nytelse å springe i åsene rundt her nå, for det lukter så nydelig.

Skilpaddene ser ut til å trives.

Da jeg kom på torsdag, landet jeg i 32 grader i Split. På fredag var det minst like varmt, før regnet kom på natta og temperaturen dalte. Selv om det har vært sånn «midt-på-tjuetallet» på dagen, har det vært helt ned i 17 grader en av nettene.
Så det har vært god sovetemp, kan du si!

Truende skyer på fastlandet

Men altså, fra i dag av stiger gradene på på dag og natt, så det blir vel mer «back to normal» for denne årstida.

Enkelte steder har det dannet seg skikkelige vanndammer det er vanskelig å passere.

Og jeg fortsetter å kose meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg