Og dagen er allerede blitt sju minutter lengre

På forsida hver dag har Telemarksavisa et lite notat om hvor mye lengre dagen er blitt siden solverv. Det er alltid inspirerende info for en som muligens er litt over gjennomsnittet opptatt av dagslys og sol.

Men jeg har jo ingenting å klage over – for om ikke lenge vender jeg nesa sørover. Men ikke helt enda altså.

Det siste døgnet har vi tilbrakt med mormorungene. Det var stas! Plutselig fylles leiligheten med liv og latter.

Da foreldrene kom med ungene fikk vi spist litt lunsj sammen – og jeg hadde bla laget noen brytebrød jeg nå har god erfaring med. De er ikke på surdeig, men vanlig gjær – men veldig lettvinte og veldig gode. Du finner dem ved å Google «grove brytebrød».

Jeg laget også vaffelrøre med like mye havremel som hvetemel og laget vafler med røkt laks og creme fraîche. Oppskriften fant jeg litt tilfeldig på baksida av Dagbladet i går, torsdag.

Og så fikk vi tatt en tur på kino! På «Folk og røvere i Kardemomme by». Det var skikkelig gøy – for alle fire.

Forestillingen var helt «autentisk» – for oss som husker hele teksten på både tale og sanger. Det var vanskelig å ikke synge høyt;)

Og begge ungene holdt ut hele den halvannen timen forestillingen varte. Særlig minstemann har hatt litt trøbbel med å holde ut en hel kinoforestilling, men denne var ikke noe problem. Gøy!

Nå er de hjemme igjen hos foreldrene, og her gjenstår bare litt rydding. Blant annet ble den fine juleduken i lin som jeg for sikkert 20 år  siden kjøpte på Anfi på Gran Canaria (den gang det var lov å gå rundt med duker over armen og selge til turistene på anlegget), tatt av og lagt til vask for i år.

Nå kjenner jeg nemlig at jula definitivt er over, og det er helt greit.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg