Om å trives i sitt eget selskap

Som dere vet dro Mannen hjem sist søndag. Ikke fordi han egentlig ønsket det akkurat da, men fordi faren hans ikke var i form. Det går heldigvis bedre med han. Jeg valgte å bli – og akkurat da avgjørelsen skulle tas, var ikke det så enkelt. Men når meldingene hjemmefra er bra, og Mannen snart er ute av karantena, føles det greit. 

På vei ut på tur. Munnbindet må være med og på – dersom man ikke kan holde 2 meters avstand.

I tillegg har jeg evnen til å trives i mitt eget selskap – og det tror jeg er en god egenskap. Jeg kan være veldig sosial og trives kjempegodt med mange mennesker rundt meg, men innimellom har jeg behov for å være aleine. -Ikke nødvendigvis i to hele uker, som nå, men i noen timer eller dager innimellom. Det er jeg vant med – og setter pris på. Jeg vet også at det er stor forskjell på å være aleine  – og å være aleine OG føle seg ensom. Det er to forskjellige ting, og jeg har kjent på begge delene.

Her på Anfi kan jeg lett komme i kontakt med folk, hvis jeg ønsker det – men foretrekker for det meste å være aleine.

Dagens tur

Dagens tur gikk rundt «Norskeplassen». Den turen tar meg et par timer og 10,5 km – inn åsen i retning Puerto Rico og tilbake i retning korset mot Patalavaca – for de som er lokalkjente. I dag møtte jeg faktisk på en del folk – både noen norske, mangel spanjoler – og en del syklister.

Mannen vil gjerne at jeg skal prøve meg på off-road-sykling, og idag ble jeg påminnet det når jeg så alle disse 8-10 syklistene langt inni «fjellene» på stier og grusveier. Jeg liker nemlig ikke å sykle på grusveier, for jeg er redd for å bremse – og så velte på sykkelen. Men jeg har bestemt meg for å prøve – snart.

Bytte-lørdag?

Lørdager er vanligvis byttedag – og da er det vanligvis litt mindre folk på Øya og på stranda, i påvente av at noen drar og andre kommer. Nå er jeg usikker på hvor mange som kommer hit i dag. Jeg vil i alle fall bli overrasket, dersom det kommer særlig mange norske. Det som er sikkert, er at både på Øya og på stranda i dag, har det vært mye folk. Da har lokalbefolkningen og de som bor her fast, fri – og de kommer til Anfi. Det gir liv og er gøy – særlig i disse tider.

Har snakket med de to mormorungene mine to ganger i dag på FaceTime. Det setter jeg så pris på. Føles ikke så langt unna da.

Er ikke de herlige? Alle tre??

Og fortsatt står jeg med bekreftet hjemreise lørdag om en uke. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg