Potetlefser, julefristelser – og litt til

I dag har jeg stekt potetlefser for første gang! Og de ble jammen gode!

Sånn ble resultatet!

Ideen til potetlefsene fikk jeg da jeg så juletips til bruk av surdeig på Skillebekk surdeig sin nettside.

Deigen ble kjempefin og ganske lett å kjevle ut etter at jeg hadde latt den ligge i kjøleskapet i to dager (selv om det bare var fordi jeg ikke fikk tid til å kjevle den ut før;)

Jeg stekte en og en på sterk varme i liten stekepanne. Skikkelig gode, ble de!

Kr 22 for en stor pose!

Over til billig julemat og godteri.

Jeg er veldig glad i begge deler – og er samtidig veldig opptatt av gode kjøp. Jeg har kost meg i butikken når jeg har handlet billig leverpostei, sildesalat, sild, risgrøt, medisterkaker, julepølser – og marsipangriser og skumnisser…

Jeg klarer rett å slett ikke å motstå skumnisser – og er nå på pose 2… Den har jeg klart å gjemme unna for Mannen og andre som har vært innom – dessverre….

For det straffer seg…

Klar for trening på SATS

For å holde julekaloriene sånn nogenlunde i sjakk, må det trenes;)  Og siden jeg er så heldig å ha fri, har treningssenter til nabo – og ellers tar jula ganske så med ro, går det fint.

Jeg har forresten bakt noen gørrgode chocolate chip cookies som jeg fant oppskrift på hos «Trine». De må jo også spises…

Emil synger ikke bare bra – men er rågod på gitar også!

Ellers var vi på en kjempefin julekonsert i går – med Jørn Hoel og nevø Emil. Det var en skikkelig «feelgood-opplevelse» – helt objektivt vurdert (Serr!). Kommer de til ditt nabolag, så ikke nøl!

Solnedgang på Porselen brygge fredag 15.desember

Og i kveld er det pinnekjøttlag med hele søskenflokken hos broder’n. Det er blitt en tradisjon – og jo eldre jeg er blitt, setter jeg mer og mer pris på tradisjoner.

I dag var vi på trening begge to – og er godt forberedte på pinnekjøttlag;)

Gleder oss!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg