Så ble jeg helt aleine her nede

Det er alltid vemodig når noen drar og man blir aleine – uansett hvor «stimete» man innimellom kan synes det kan være med små og store rundt seg over tid. Denne gangen ble det faktisk nesten tre uker – med først den ene gjengen, så alle sammen – og så den siste gjengen som også måtte bli et døgn ekstra. Derfor ble det nok litt ekstra stille….

Kveldssolutsikt fra leiligheten

Mannen var for lenge siden innstilt på å «bare» være i tre uker, så han dro også i går. Jeg må vel innrømme at jeg syns det var litt brått etter de andre og at vi nok kunne trenge litt mere tid på «debriefing», men sånn var ikke planen – hans;)

Klar for hjemreise – i shorts;)

Nå er alle vel hjemme.

Jeg mista den fine romkameraten min.

Men jeg har vært her aleine før og vet at det går helt fint. Noe av det fine med Anfi er at det føles så trygt her – og at alt er på ett sted. Man behøver egentlig ikke gå noe sted, hvis man ikke vil. Likevel er det store nok områder til å føle at man er i en liten «havneby» – med mange restauranter, butikker, matbutikk (men den er blitt dyr!), mange bassengområder, parker, strand – og «Hjerteøya» med beach-klubben, der jeg liker meg best. Der kan jeg bade og svømme i havet – som holder ca 20 grader for tida, vil jeg tro.

På de første tre ukene har jeg kun lest en bok: «Full spredning» av Nina Lykke. Den likte jeg godt, og når jeg kommer hjem skal jeg låne meg flere bøker av henne. Den handlet ikke om kreft (i hvert fall ikke i ordinær forstand), men konsekvensene det kan få når godt voksne gjør noen dårlige valg.

Og så har jeg hørt noen podcaster. De siste par dagene har jeg hørt på «Kirurgen» og «Sekten som ville redde verden». De finner jeg på NRK. Det er bare noen helt utrolig historier! Jeg har tidligere ikke pleid å høre så mye «på øret», for jeg syns man blir så utilgjengelig for andre, men nå når jeg kan lytte aleine, er det jo ganske lurt. -Og så mye interessante podcaster som ligger der!

Så jeg tenker dette skal gå greit, jeg;)

Morgenturene i fjellet «makes my day»

 

3 kommentarer
    1. Hei Bente, har du vært borte ved inngangen til Monte Marina og badet noen gang? Jeg elsker å bade der, det er en badetrapp hvor du kan gå rett ut på dypet, og alltid koselige folk som bader der👍jeg planlegger forresten å være der nede i november i år, og februar neste år 👍

      1. Hei Bente, har du vært borte ved inngangen til Monte Marina og badet noen gang? Jeg elsker å bade der, det er en badetrapp hvor du kan gå rett ut på dypet, og alltid koselige folk som bader der👍jeg planlegger forresten å være der nede i november i år, og februar neste år 👍

    2. Hei Siri! Ja, jeg har bada der – og sist da vi bodde tre døgn på Radisson da vi kom ned i januar. Men den beste plassen, syns jeg er tilsvarende trapp ned i havet på «øya» på Anfi. Hvis du ikke har badet der, burde du prøve. Der har du liksom havet rett ut, i steden for inne i havnebassenget/moloen ved Monte Marina.
      November er en fin tid her – og litt varmere enn nå, kanskje (syns det har vært litt kaldt på kvelden). Neste år kommer jeg nok ned ca midt i januar og blir ut februar – sånn omtrent. Det er i hvert fall planen nå😉 Leier dere privat på Los Caderos – eller eier dere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg