Så går jeg inn i ny friperiode – kanskje for resten av livet?

 

Fioler på hytta sist helg.

Ja, hvem vet?

I går hadde jeg min siste arbeidsdag på Gjerpen barneskole siden jeg gikk inn i et 50%-engasjement der 18.februar. Akkurat nå føles det veldig greit – og jeg føler meg mere klar for fri  enn da jeg gikk over på hel AFP fra 1.januar. Det ble nemlig akkurat så skummelt som jeg fryktet det ville bli. Men heldigvis fikk jeg dette tilbudet om å jobbe akkurat da jeg begynte å bli veldig rastløs. – Det at noen har bruk for deg og kompetansen din er jo en god greie, da. Men nå føler jeg meg klar for å ha fri. Det er noe med lyse dager og kvelder og at det går mot sommer og vaksine.

Over ser du meg idag da jeg oppdaget at det var Åfoss-elever og ansatte på Victoria som la til ved brygga der jeg bor. Det var bare kjempestas å se noen av dem igjen – og da en gutt jeg hadde et litt nært forhold til kom bort for å få en klem, klarte jeg ikke å motstå det.  
 

Det var da jeg kom ut fra en spinning-time på Sats at jeg så det stod en turbuss på holdeplassen som det «Åfoss» på, og da jeg så Victoria komme seilende inn ælva, visste jeg det måtte være Åfoss-elever ombord. 
Pga smittevern har jeg ikke fått vært på skolen på besøk i vår, slik jeg hadde tenkt. Derfor var det superhyggelig å treffe disse nå. Det er en flott gjeng.

Det er også et skue hver gang Victoria legger til kai ved brygga der vi bor. Den frakter elevgrupper opp og ned til Skien tre ganger pr dag, sa skipperen. Før pleide de å seile opp en sluse eller to i retning Ulefoss, men det er gøy for oss at de seilet her nå.

Den eldste mormorungen har hatt uflaks og har havnet i Korona-karantene pga smitte i barnehagen. Begge to går i samme barnehage, og barnehagen har måttet stenge – men det er bare eldstemann som har måttet teste seg og som er i karantene. Men det får konsekvenser for hele familien – og  det betyr også at mormor og bestefar må holde seg unna i 10 dager. 
Men heldigvis var testen negativ – og neste test blir også sikkert det. Men det er en påkjenning for små barn å måtte gå igjennom det testregimet. Heldigvis fikk han hatt bursdagen sin…
Mamma`n er flink til å ta dem med på tur ut i nærmiljøet, og det er er superbra på dager som disse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg